Jump to content
PyroForum.nl

Aluminiumpoeder "natuur" 0-71 micron

hanns

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Ik zat zojuist een beetje te zoeken op google en daar kwam ik tegen:

Aluminiumpoeder natuur
korrelgrootte 0-71 micron

Kan iemand mij vertellen wat natuur in dit geval inhoud? en is dit product geschikt om te gebruiken in composities?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
Hanns

Posted

Heb het even gegoogled, en alleen de naam van de website suggereert al wel waar natuur voor staat.
Om je tweede vraag te beantwoorden; Als het Aluminium poeder is, en zuiver, is het geschikt voor zeker een aantal composities.

Welke dat zijn hangt af van zowel de deeltjesgrootte als van de vorm daarvan; flake, sferisch.

Posted

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik zal even informeren wat de vorm is. 71micron is in ieder geval niet geschikt voor een flash compositie.

mvg

Posted (edited)

Ik heb deze Al heel vaak gebruikt anders, geschikt voor D1 en andere glitter/strobe compo's en zelfs trage flash (onder druk creëert het een ENORME druk golf). Het is flake, maar het is om de een of andere reden best reactief, advies: voeg aan de Al een olie, gries of iets als stearinezuur toe, of meng het met wat C of boorzuur. Als je meer info nodig bent, vraag maar raak (heb deze Al voor jaren lang gebruikt)

-Victor

Edited by KCl)3knallah
  • 2 years later...
Posted

Topic is 3 jaar oud Sjaak. Weinig kans op een reactie.

Als je hier komt om zsm Flash te fabriceren voorzie ik een kort verblijf alhier.

P.S. Vergeef mijn kribbigheid. Je kent wrs het verhaal van KCl)3nkallah niet.

Posted (edited)

Ik ben al langer lid op dit forum , maar lees eigenlijk alleen. Sorry voor het kicken van een oud forum , was benieuwd of deze AL echt werkte in een flash compo. Ken het verhaal idd niet , toch geen ernstig ongeluk hoop ik?

Edited by pulverone
Posted (edited)

toch geen ernstig ongeluk hoop ik?

Helaas wel.

was benieuwd of deze AL echt werkte in een flash compo

Is die Al niet cheap genoeg om het gewoon te proberen?

Edited by High Density
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...