Jump to content
PyroForum.nl

Blue Aluminum ?


Recommended Posts

Ik heb afgehaakt bij 1:10 ongeveer, op google blue pyro aluminium ingetikt, en kwam een post tegen van mumbles dat het aleen per 45 kg drum te krijgen is voor mensen met een ATF licentie.
Schijnt iets van atomised te wezen, zal wel minder reactief wezen als normale GD, niet vreemd dat ze het dan ook veiliger noemen ;)

20 minuten amerikaans reclame gezwam luisteren wordt me net even teveel :P

Link to comment
  • 1 year later...

Wat een opgeblazen verhaal. Waarschijnlijk is het een mengsel van kaliumperchloraat, sferisch aluminium en een organische inhibitor zoals tetraftaalzuur of pentaerythritol. Dergelijke mengsels worden beschreven in patent US6521064. Hier schrijft men ook:
'The inventors experimented with only two organic components, pentaerythritol and terephthalic acid, to moderate the unconfined reaction rate, while still providing an explosive reaction rate when confined. Other organic compounds with similarphysical and chemical properties should generate similar effects'.

De exacte samenstelling kan dus van alles zijn, maar het werkingsprincipe is steeds hetzelfde. Volgens mij heeft pdfbq wel eens zulk soort knallertjes gebouwd.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...