Jump to content
PyroForum.nl

MMO Anode


Hanzzz

Recommended Posts

MMO anodes zijn anodes die goede eigenschappen hebben in een no-glas Ph-controlled chloraatcel.

nu heeft er iemand op sciencemadness iets gevonden wat ik niet kan geloven. Een mix van tin oxide en aluminium oxide op een aluminium substraat. Hij noemt het een MMO anode en beweerd er 100 gram chloraat mee te hebben gemaakt op 3 volt 1 amp...

De post is hier te vinden,

http://www.sciencemadness.org/talk/viewthread.php?tid=15336

Ik heb er m'n twijfels over...

Hanzzz,

(Hoelang duurt het ook alweer voordat 1 amp 1 gram zout heeft omgezet naar 1 gram natriumchloraat... kon het niet meer terug vinden op het topic.)

Link to comment

Oke in zijn post stond dat hij de anode had gebruikt voor 2 weken lang en honderd gram chloraat had gevormt...

2 x 7 x 5 = 70 gram NaCl omgezet

70 gram NaCl zet men om naar ongeveer 115 gram chloraat zo uit mijn hoofd.

Het kan dus dat hij de waarheid spreekt wel heeft hij een efficientie van over de 80%...

Nu komt de belangerijke vraag: geloven wij dat hij een anode heeft gemaakt uit soldeerdraad, zoutzuur, zwavelzuur en aluminium? Hij hield volgens hen een anode over met een zeer sterke coating van aluminium oxide en tin oxide. deze is ook nog een volledig bestand tegen zoutzuur en zwavelzuur.
nu weet ik al dat zoutzuur aluminium oplost ook zijn oxide.
Wat denken jullie?

Hanzzz

Link to comment

Dus denken jullie dat het mogelijk is dat hij een "tin/aluminium oxide op aluminium" substraat anode heeft gebruikt in een chloraat cell, en hier ook nog een chloraat mee heeft gemaakt?

Zouden er anderen moglijkheden zijn? Zoals tinoxide en aluminiumoxde op titanium op aluminium of mischien op koper mischien een beetje magnetiet erdoorheen, andere oxides wat zijn jullie gedachtes hierover? Ik moet zeggen dat ik het heel interesant vind om een eigen anode te maken die werkt in een chloraat cell van afval...

Ik zat laatst al te denken over een plaat koper te bedekken met magnetiet...?

Hanzzz,

Link to comment
×
×
  • Create New...