Jump to content
PyroForum.nl

Composite propellant


Recommended Posts

Nee dat is nog te vroeg om te zeggen , zeker omdat apcp toch even lekker op gang moet komen wat met deze hoeveelheid niet echt gebeurt.
Ik heb ook een grote simpele nozzle gebruikt om eerst eens te kijken of het wou branden. Wanneer ik de druk ga opbouwen zullen we zien of er ook thrust ontstaat en of de grain, nozzle en de tube de hitte en druk ook aan zullen kunnen.

Maar ik heb goede hoop want een whistle motor is ook geen kattepis.

Edited by azure
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hey Azure,

Hierbij ook een reply op jouw vraag: "Wat voor pijlen maak jij dan?" in het voorsteltopic.
Ik heb zelf geen ervaring met Amoniumperchloraat mixes. Ik heb wel een aantal recepten voor rocket fuel:

Ap 220micron 80
Resin (met verharder) 20
Copper chromite 1%

space shuttle booster prop
Al powder 16
Ap 69.9
Fe2O3 catalyst 0.07
Rubber based binder polybutadiëne acrylic acidacrylonitrile 12.04
epoxy curing agent 1.96
(groot genoeg maken dan kan je naar de maan :D )

Blue stobe rocket (dit is echt een cool effect)
Ap 63
Silicone II 22
Coper(II)oxide 10
PVC 5 (fimoclay) bijv.

Misschien kan je er iets mee!

veel succes! Rocketier

Edited by Rocketier
Link to comment
Tnx de meeste kende ik al behalve die fimoclay als chlorine donor :D

Jammer dat het als nederlander zo moeilijk is om htpb of pban te bemachtigen maar dat maakt het wel weer leuker om alternatieven te testen.


http://www.iisrp.com/WebPolymers/01FinalPo...tadieneVer2.pdf

hier vond ik informatie over dat goedje zelf in het nederlands misschien had je dit al gelezen. Ik denk dat het golfballen slopen wordt haha :D

niet helemaal nederlands was vertaald door google! nou ja info is toch leuk. Edited by Rocketier
Link to comment

ABS is voor zover ik weet niet helemaal te vergelijken met hydroxy terminated poly-butadieen(..pff wsch fout gespeld :D ).
Het is volgens mij een heel stuk harder en minder "rubber achtig". Het handvat van mijn airsoft glock is daarvan gemaakt.

Wat ook van belang is, aangezien ik niet van plan ben om bates grains te gaan maken, is of het goed hecht aan papier en dus geschikt is voor case bonding.
Wat ik fijn vind aan phenolische harsen is dat je ze in poedervorm kunt mengen met de rest , vervolgens in de huls kan persen en daarna kan curen met warmte en wat druk.

Ik zit ook met het idee te spelen om simpelweg butyl rubber te gebruiken dat je volgens mij gewoon zou moeten kunnen persen zonder verdere curing.

Edited by azure
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...