Jump to content
PyroForum.nl

Voorstellen


SThomas

Recommended Posts

Hallo,
ik ben Thomas en ik kom al een tijdje op het forum. Ik heb me echter pas een maandje geleden geregistreerd.
Ik heb al een aantal kleine dingen gemaakt, zoals rookbommen, fonteinen, knallers, vuurpijltjes, starmines etc. Ik zal waarschijnlijk niet veel posts op het forum maken, omdat ik meer de topics doorlees en ik vind alle informatie die ik nodig heb door te zoeken op google, pyroguide of op dit forum.

Groeten.

Link to comment

Ik heb twee soorten rookbommen gemaakt, namelijk de kno3-suiker en de KAS-rookbom. Ik woon op een boerderij dus hadden we nog 16 ton KAS staan. Maar ik vind de kno3-suiker beter om te maken, omdat er niks hoeft te drogen etc. Ik had wel een kogelmolen, maar van een ventilator gemaakt. Die was te zwak, dus ga ik een nieuwe maken van een 12 volt motor. Ik heb ook al een aantal sterren gemaakt, de chrysanthemum 6 en 8. Ik heb reeds kclo4 en natriumbenzoaat besteld, voor whistle mix.

Link to comment

Dat klinkt goed. Let je wel op de gevoeligheid van whistlemix? Niet in een vijzel samen vijzelen.
Ik heb er zelf ook een hekel aan om met ammoniumnitraat te werken. Als je het niet tot drogen dwingt (door een droogbox of op de verwarming oid) wordt het bij mij alleen maar natter :)

Link to comment

Ik maak mijn whistle mix door de ingredienten apart in de koffiemolen te doen, en dan in een zakje, en dat door elkaar mengen.
Ik ken de gevoeligheid van whistle mix, er is ook ergens een filmpje op youtube, die persoon doet het met een vijlsel, en dan knalt het steeds als hij eroverheen gaat met zijn stamper. Maar dat is wel de kclo3 versie.

Edited by SThomas
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...