Jump to content
PyroForum.nl

Mijn 1e "caduceus" pijl


Recommended Posts

Nou ik denk dat de "angle" van de motoren wel goed was. Het hele dingetje weegt bijna 250gr en dan zou je een flinke stok moeten hebben voor de balance, maar door het spinnen ontstaat er een perfect gyro effect, dat ging gewoon goed.

Volgend keer een langere grain en iets meer druk met persen, that should do the trick!

Link to comment

Mooi ding, er zit maar een paar ms tussen die salutes! :lol: Hij mag inderdaad wel iets hoger gaan.

Waarom zou je er een girandola van maken? Een caduceus pijl is immers niets meer dan een girandola met een stok (staart) voor de balans.
Ik vind een device als dit ook veiliger en vooral voorspelbaarder dan een girandola, ik heb genoeg filmpjes gezien van girandola's die in de bosjes of in de bomen belanden.

Link to comment

Dank jullie wel!!

@ Bob, niet gezegd dat ik er een girandola van zou maken maar op de film lijkt het er een beetje op. Een girandola is idd onvoorspelbaarder maar ook technisch gezien wat meer werk en precisie "fusing" maar zeer bevredigend als alles goed gaat :lol:

@ User1, valt allemaal wel mee, als je de hoek en twist maar in de motoren hebt zitten. Ik ben ook nog steeds ervaring met ze aan het opdoen. De volgende moet wel een shell gaat liften alleen ben ik nog aan het kijken hoe ik die het beste kan bevestigen en welke diameter.

@ Berke, een langere grain is een veel betere oplossing aangezien ik best wel wat ruimte over had. Het moet juist niet te licht zijn omdat je anders het effect verliest wanneer hij zo langzaam opstijgt. Anders zou je ze ook kunnen "coren" maar daar heb ik juist expres niet voor gekozen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...