Jump to content
PyroForum.nl

Charlie is here!

charlie

Recommended Posts

Posted

Hallo,
Ik ben Charlie, ik wordt bijna 35 dus niet meer de jongste pyro-maan.
Ik heb niet veel kaas gegeten van chemie maar voor wat ik met pyrotechniek doe hoeft dat ook niet.
Natuurlijk moet het wel veilig zijn anders doen we het niet. HE's maken hoeft voor mij niet.
Een hobby van mij is het naspelen van 2de wereldoorlog gevechten, daarbij zijn wel af en toe pyrotechnische effecten wenselijk (geen explosies!!!)
Vandaar.

Waar ik kan zal ik natuurlijk ook mijn steentje bijdragen.
Grt Charlie

Posted (edited)

Welkom, weer eens wat anders dan een 10 jarige :P
Een beetje chemische achtergrond misstaat ook in de pyrotechniek niet.

Er is veel documentatie te vinden rond dit onderwerp en veel lezen is een must op dit gebied.
Door de chemie achter pyrotechniek te begrijpen opent er een hele nieuwe wereld van mogelijkheden.

Ik wens je/U ( B) ) een prettig verblijf.

Edited by Guest
Posted (edited)
Lijkt me een leuke hobby, ik ken zo een kerel met een 'willy' jeepje in zen garage en een thompson aan zen muur :lol:.

Wat heb je zo al gemaakt?

Het voordeel van België is idd dat je bepaalde zaken mag hebben. Die thompson, Garand, handgranaten (ook steelgranaat), panzerfaust, .30 LMG, etc. vallen onder bepaalde voorwaarden daar ook onder.

Wat ik zoal met succes gemaakt heb zijn o.a. rookpotten van Kas en kno3 (waauw he!)wel electrish ontstoken,
Wat ik nog wil maken zijn imitatie granaat inslagen, deze moeten dus een kal geven en een rookpluim.
Ik ben in het bezit van een U.S. Blasting Machine, daar zou ik graag het één en het ander willen ontsteken. Dat doet het goed bij het publiek. Helaas kan ik niet aan blastingcaps komen en zelf maken is nog niet zo makkelijk aangezien het apparaat slechts een stroomstoot geeft (Nu gebruik ik kleine lampjes maar die zijn erg gevoelig voor breuk) Een belangrijke factor is dat het allemaal geen geld mag kosten omdat ik het zelf moet bekostigen en de hobby is al duur genoeg.

Dus als iemand een leuke link of andere info heeft? bij deze. Edited by charlie
Posted

Ik denk dat met zo'n apparaat dat bijv een kertlampje makkelijk doorbrand.
Ook zou een staalwol adertje in wat BP prima moeten werken.

Kun je een foto posten van het ding ?

• 1 month later...
Posted

Een foto heb ik helaas niet van die blasting machine.
Een draadje van staalwol oxideert te snel en is onbetrouwbaar.

Over een paar weken gaan we weer naar Bastogne, dat wordt weer een feest.

Posted

Het was eigenlijk ook puur te illustratie.
Het draad dat ze gebruiken om piepschuim mee te snijden zou je eens kunnen proberen.
Kan me voorstellen dat het best goed kan werken.

Posted

@ User1

die blasting machine (uit ww2) bouwt eerst op en geeft dan een korte stroomstoot, deze stroomstoot is niet voldoende om een draadje staalwol (de fijnste) te doen gloeien, een klein lampje doet het wel maar is ook erg breuk gevoelig.

Posted

Koop gewoon kant en klare ontstekers. Deze worden gebruikt in de rocketry wereld voor het elektrisch ontsteken van motoren, en zijn vrij verkrijgbaar. Das stukken betrouwbaarder dan zelf iets fabriceren, en werkt feilloos op een korte stroomstoot. Voor bron even PM'en.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...