Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit


Guest

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hij had de link van mij. :oops:
ik hoop dat hij de link ook verwijdert


Hij had die link eerder geplaatst en ik dacht dus dat die link niet erg was omdat er nog geen mod iets over had gezegd... Daarom dacht ik het er ook maar even bij te zeggen.
Link to comment

Zucht, het is gewoon zo frustrerend om jullie allemaal zo te zien ploeteren om wat zwavel te krijgen :cry: :cry: :cry: :cry:

Het is toch niet zo moeilijk?? In vrijwel ELK tuincentrum verkopen ze spuitzwavel, het is niet ideaal maar dan heb je teminste wat..

En verder is er gewoon zwavelbloem van tendo's op de markt, en elke domme imbeciel snapt dat de drogist dat NIET achter de balie heeft staan, omdat er geen hond is die het zou kopen. Maar als het er niet staat, dan is dat geen reden dat ze het niet kunnen krijgen. En nu moet eigenlijk iedereen wel aan zwavel kunnen komen denk ik..Gewoon je bek durven open te trekken.

Link to comment
. En nu moet eigenlijk iedereen wel aan zwavel kunnen komen denk ik..Gewoon je bek durven open te trekken.


Je hebt gelijk, als je niets durft te vragen dan kom je ook nergens. Als het moet lieg je je gewoon de kloten om een chem te krijgen, of gewoon wat onnozels zeggen.

'Wat wil je eigenlijk gaan doen met 300 gram mangaanoxide, 150 gram ijzeroxide en een fles 30% watersofperoxide? Nou, ik wil eigenlijk een beetje etsen en wat kleur geven aan een glazuurlaag.' Dikke onzin, maar ze slikken het voor zoete koek en je krijgt het altijd mee.

Dus mensen, trek je bek gewoon open bij de apotheek, drogist of pottenbakker, en houd een domme smoes achter de hand, dan heb je al ontzettend veel chems. Als je in doe het zelf zaken wat rondkijkt op verpakkingen van huishoudmiddelen/ontstoppes/bleek e.d kom je ook een hele boel tegen. Vragen en kijken mag, dat is geen misdaad, pas als je fabriceerd ben je strafbaar.
Link to comment

Beste mensen,

Na enige inspanning naar het zoeken van chems heb ik ze nu hoor: kaliumnitraat, zwavel en houtskool ! Oftewel, ik ben klaar om buskruit te gaan maken. Ik heb zojuist de eerst kleine test-hoevelheden gemaakt of een beetje te testen en uit te proberen.

Hier een Filmpje van 2 gram Bp, heel kort ge ball-milled.
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV02336.MPG

En nog wat leuks, ik heb er een metaalpoeder bij. Bij handvaardigheid bij ons op school heb je zo'n slijpmachine voor beitels enzo, onder de machine lag een hele laag zwart poeder, resten van het slijpen ! En beitels zijn van metaal, dus. Alleen de vraag is, welk metaalpoeder heb ik nu precies ? waarvan zijn de meeste hobby beitels gemaakt ? Het zijn schoolbeitels dus zo duur zullen ze wel niet zijn... :wink: .
Hier een filmje van wat bp, met een beetje van dat metalpoeder erdoor. Zoals je ziet brand het langzamer, alleen dit is niet ge ball-milled.

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV02335.MPG

Volgensmij is het poeder ook behoorlijk verontreinigt, dus heel bruikbaar
zal het wel niet zijn, maar ach, ik heb het ook niet heel erg hard nodig.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Hmm, zoals je ziet, vallen die vonken wel mee maar ik ga wel proberen met wat andere composities om er iets moois mee te maken, inderdaad, waarschijnlijk voor fonteinen.

Maar deze topic gaat over Buskruit. Ik heb net wat bp in een kartonnen gevouwen driehoekje gedaan, en daar het bp in. In 1 van de drie hoeken zat een lontje, en toen ik hem aanstak, ging de driehoekk echt super snel ronddraaien :D ! was best wel een leuk effect, misschien kan ik het verder uitverken in iets grotere dingen.

Link to comment

@ stijntje, zou inderdaad goed kunnen.
Ik ga snel een fontein maken met wat zelfgemaakt buskruit of meal powder, en eentje met bp en van dat metaal poeder, kunnen we kijken of het enig effect heeft in de fontein. En je hebt inderdaad wel gelijk, als ik het in een fontein verwerk zul je beter effecten krijgen dan wanneer je het los op de grond legt.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Ik ben nu buskruit aan het maken, best veel. Ik heb nu een grote plastic trommel, met niet zo heel veel knikkers er in. Ik heb een nieuwe kogelmolen gebouwt, hiervan komen nog foto's. Hij draait perfect, ik moest alleen 2 elastiekjes om de trommel heen doen omdat anders de wieltjes geen grip hadden op de trommel.
Er zit nu 8 gram zwavel in en 12 gram houtskool, dan laat ik nu een uurtje millen, en daarna doe ik er 60 gram KNO3 in.
Hopelijk word dit kruit van redelijke kwaliteit, want het is best veel !

Groetjes, yellow :wink:

ps. Als de camera weer is opgeladen volgen er wat foto's en filmpjes van de nieuwe kogelmolen.

Link to comment

Zie hier, beste mensen, mijn eerst echte buskruit, 80 gram in een keer gemaakt ! Dit was veel makkelijker om te ball-millen, een grotere hoeveelheid. Het is 60 gram KNO3, 12 gram houtskool en 8 gram Zwavel, totaal 80 gram goed buskruit :P !
Foto van 80 gram bp:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...80gram%20Bp.jpg

Het heeft uren in de kogelmolen gezeten :P .
Ziet er goed uit, of niet ? Het is echt super fijn, maar ja, dat kun je je ook wel voorstellen nadat het iets van 3 uur in de kogelmolen heeft gezeten.
Binnekort een brand-testje, en maandag waarschijnlijk een knaller, waarvan de huls al is gerolt.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Dus ik moet het nu nog even natmaken ( of hoeft dat niet ? ) , en dan heel hard persen ( ik kan alleen rammen met een hamer, goed genoeg ? ), en het dan direct in brokken breken en die nog helemaal fijnstampen, en het dan laten drogen ?
Hoe nat moet het zijn ? Of hoeft dat niet ?

Link to comment

Oke.
Hier is wat resultaat. In beide filmpjes is 1 gram bp gedaan.
:arrow: Film 1 : 1 gram normaal bp
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02348.MPG
:arrow: Film 2 : 1 gram geramt bp
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02349.MPG

Zien jullie verschillen ? En is het kruit, het 1e of het 2e, te gebruiken in een knaller ? Zelf denk ik van wel, volgens mij is het namelijk redelijk goede kwaliteit.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Je hebt goed je best gedaan iig, mijn compllimenten. Toch denk ik, dat dit buskruit nog vele malen beter kan worden gemaakt. Zoals het er nu uitziet vind ik het niet echt snel. Máár misschien vergis ik mij en komt het door het filmpje dat niet helemaal duidelijk is. Miss kan je een duidelijker filmpje maken 8)

Btw, ik heb misschien een tip voor de mensen die bp maken. Als je je KNO3 eerst over het houtskool laat uitkristaliseren, dus gewoon het water weg koken. Dit laat drogen (dit brand al aardig snel) en dan de zwavel erbij doet. En dit 15 minuten in een handmolen doet dan heb je al heel aardige bp, zeker geschikt voor een knaller. (Persen kan uiteraard ook nog) Dit lijkt mij één van de snellere en betrouwbare manieren om bp te maken :P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...