Berke_Experiment Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Specs: 16mm ID :9,5 cm huls 6mm nozzle 7,5cm core 2" shell report:bovenaan silver stars en onderaan Mg stars(eigen compo) De silver stars gingen jammer genoeg niet goed aan, ik had dit al eens gehoord maar ik probeer toch graag eens Jullie mening?! Grtz Bert Link to comment
Bass Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 (edited) Sterren zien er mooi uit, maar ik heb het idee dat sommige sterren door de break kapot gaan en je 'firedust' krijgt. Dat gebeurde bij mij ook weleens met slappe chrysanthenum sterren. Mischien dat een flash booster helpt de break symetrisch te krijgen Motor doet het wel top! Edited March 12, 2009 by Bass Link to comment
Berke_Experiment Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 Ja ik heb al white stars #6 gemaakt met 1g Mg erbij,en geeft een topeffect !!! Deze sterren ontsteken ook veel beter dan silver stars! De break kon beter maar ik ga meer sterren in de shell steken. Link to comment
danny db Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Moet je een beetje mee opassen, want onze mg is waarschijnlijk niet gecoat. Al is het risico minimaal . Vul je je 2 inch niet helemaal? Nu niet dat er veel inpast hé . Link to comment
Leander Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Ik heb nog een paar 2'' zink ring met C6 shells liggen, ooit gemaakt met de intentie om ze af te schieten. Achteraf lijkt het me toch leuker om ze op een pijl te monteren. Nu vroeg ik me af hoe jullie dit gewoonlijk aanpakken. Aangezien de volledige vertraging al in de shell zelf zit ingebouwd dmv visco/schilderstape, moet de vertraging van de motor zelf minimaal zijn. Toch lijkt me de visco van je shell pal bovenop je core inserteren geen goed idee ivm gaslek. Ideeën? ^_^ Link to comment
danny db Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 (edited) Het is niet echt veilig als je header al een ingebouwde vertraging heeft. Maar omdat ik er wel van uit kan dat jij een pijl kan maken lijkt me dit hier geen probleem. Een raket motor heeft in principe geen vertraging nodig, het is mogelijk om een 3mm gaatje te boren bovenaan en daar je lont in te steken. Natuurlijk moet je wel genoeg sas (ongeveer je ID) boven op je core persen. Ik kan verder aanraden om die lont goed te primen, het kan altijd zijn dat het vuur niet goed wordt doorgegeven. Dat van het sas boven op je core heb ik zelf een tijd mee geëxperimenteerd, het bleek dat bij grotere raketten de doorvoer niet vullen een cato tot resultaat kan hebben. Deze conclusie heeft enkel betrekking tot snelle brandstof. Edited December 17, 2010 by danny db Link to comment
Pyromaniak Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Ik had ook altijd een redelijke vertraging in mijn shells zitten en dat ging bijna altijd wel goed, als je motor genoeg kracht heeft zal deze gewoon nog even een vrije vlucht maken. En het is leuk om de spanning op te bouwen bij je publiek, dan krijg je zoiets: SHIT straks hij klapt op de grond!!............WOOOW Link to comment
danny db Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Ja daar had ik het dus niet over.... Bij een cato kan je 2inch wel eens om de oren vliegen. Het dramatische effect kan ook simpel weg verkregen worden door een passfire te gebruiken. Link to comment
Recommended Posts