Jump to content
PyroForum.nl

Rocket with 2" header


Recommended Posts

Sterren zien er mooi uit, maar ik heb het idee dat sommige sterren door de break kapot gaan en je 'firedust' krijgt. Dat gebeurde bij mij ook weleens met slappe chrysanthenum sterren. Mischien dat een flash booster helpt de break symetrisch te krijgen :lol: Motor doet het wel top!

Edited by Bass
Link to comment
  • 1 year later...

Ik heb nog een paar 2'' zink ring met C6 shells liggen, ooit gemaakt met de intentie om ze af te schieten. Achteraf lijkt het me toch leuker om ze op een pijl te monteren. Nu vroeg ik me af hoe jullie dit gewoonlijk aanpakken. Aangezien de volledige vertraging al in de shell zelf zit ingebouwd dmv visco/schilderstape, moet de vertraging van de motor zelf minimaal zijn. Toch lijkt me de visco van je shell pal bovenop je core inserteren geen goed idee ivm gaslek. Ideeën? ^_^

Link to comment

Het is niet echt veilig als je header al een ingebouwde vertraging heeft. Maar omdat ik er wel van uit kan dat jij een pijl kan maken lijkt me dit hier geen probleem.

Een raket motor heeft in principe geen vertraging nodig, het is mogelijk om een 3mm gaatje te boren bovenaan en daar je lont in te steken. Natuurlijk moet je wel genoeg sas (ongeveer je ID) boven op je core persen. Ik kan verder aanraden om die lont goed te primen, het kan altijd zijn dat het vuur niet goed wordt doorgegeven.

Dat van het sas boven op je core heb ik zelf een tijd mee geëxperimenteerd, het bleek dat bij grotere raketten de doorvoer niet vullen een cato tot resultaat kan hebben. Deze conclusie heeft enkel betrekking tot snelle brandstof.

Edited by danny db
Link to comment

Ik had ook altijd een redelijke vertraging in mijn shells zitten en dat ging bijna altijd wel goed, als je motor genoeg kracht heeft zal deze gewoon nog even een vrije vlucht maken.

En het is leuk om de spanning op te bouwen bij je publiek, dan krijg je zoiets: SHIT straks hij klapt op de grond!!............WOOOW

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...