Jump to content
PyroForum.nl

Paper Tape Quick Matich


Johan6401

Recommended Posts

He gasten,

Ik heb al diverse shells in elkaar gezet, maar ik heb wat problemen met de ontsteking.
Ik maak gewoon een paper tape quick match zoals de tutorial op pyroguide.
Toch heb ik al 4 keer gehad dat mijn snellont stopt en soms meestal knalt.
Als de lont knikt bij het punt waar hij naar beneden loopt daar is hij volgens mij twee keer gestopt.
Kan iemand me helpen met het verbeteren van de lont zodat ie wat betrouwbaarder is.

Link to comment

Nee.

Men neme een strook papier, en vouwe deze in de lengte doormidden. Men legge vervolgens 3 strengen goede blackmatch in de vouw, en plakt het papier dicht met schilderstape, zodanog dat er een buisje ontstaat. De blackmatch raakt de tape niet aan, en kan vrijelijk door het zo ontstane buisje bewegen.

Link to comment
Nee.

Men neme een strook papier, en vouwe deze in de lengte doormidden. Men legge vervolgens 3 strengen goede blackmatch in de vouw, en plakt het papier dicht met schilderstape, zodanog dat er een buisje ontstaat. De blackmatch raakt de tape niet aan, en kan vrijelijk door het zo ontstane buisje bewegen.


Volgens mij is hier het probleem dat Johan geen blackmatch heeft, maar dat hij papermatch maakt (mealpowder op schilderstape oid. strooien, en dat dan dichtvouwen).

@ Johan: Die papermatch stopt waarschijnlijk bij het knikken van de lont omdat het mealpowder losgewrikt wordt bij het knikken, en de lijn van mealpowder onderbroken wordt. Als de lont knalt moet je de druk verlagen (en misschien de brandsnelheid). Dit kun je misschien doen door iets minder kruit te gebruiken, mindere kwaliteit kruit of de tape niet zo strak dicht te doen.

Misschien kun je ook een paar procent (redelijk) grove houtskool in je meal powder mengen (of wat metaalpoeder) om meer vonken te produceren en zodoende meer kans te hebben dat je lontje de knik overleeft.

Gebruik je meal powder of green powder? Het knallen wijst namelijk op te snelle verbranding met te vele druk (erg goed kruit) en het uitgaan juist op te slechte kwaliteit kruit...

Groeten, Karst.

P.S. Correct me if I'm wrong, dit zijn maar speculaties gebaseerd op theorie. Ik heb zelf nog nooit papermatch gemaakt...
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...