Jump to content
PyroForum.nl

Dag Allemaal


Blowtourgh

Recommended Posts

(Neen, topic title heeft niets met magazine te maken.:P)

Ik ben Paul, nationaliteit Belg en woon in Limburg, Tongeren(vlakbij Maastricht).
Ben 21 jaar jong.

Volg nu hoge school afdeling ICT ( informatica nerds ),middelbare scholing was technische afdeling met afstudering elektrische technieken.

Ervaring met chemix of dergelijken : kan ontzettend warm worden aan je handjes:D
verder heb ik hier een beetje geëxperimenteerd met goedjes zoals kno³,suiker.

Toestand thuis : ouders zien mij niet graag knoeien, maar vinden het dan wel tof als ik iets afsteek m.a.w. wat ik doe is mijn verantwoordelijkheid.


Bedankt voor te lezen :D

"EDIT : is dit normaal ? zoveel vieuws en maar 2 sociale personen zeggen goedendag?:P niet iedereen heeft veel tijd hé"

Edited by Blowtourgh
Link to comment

Dank u, ik denk niet zomaar te stoppen na nieuwjaar hoor:D

Een zeer leerijk forum is dit, had alvorens paar dagen liggen lezen vooraleer ik registreerde, en hieruit blijkt dus dat ik echt geen kw3l of mijn taal n00b topic zal beginnen.

Mijn intresse gaat voorloppig uit naar een motor voor pijlen.
Ik ben bezig met de proppellant samenstellening en mijn stop(kattebak vulsel) deze knalde vorige keer eruit.:D

Toch nog een vraagje 75/15/10 (kno³/S/C) hier zou het mee tedoen zijn toch?

Greetz

Paul

Link to comment

Heej welkom.

Ik ben ook aan het experimenteren met vuurpijl motoren (het hoogste wat mijn pijlen ooit zijn gegaan is ongeveer 20 meter :D ) ik moet dus nog veel leren.

Maar bedoel je Meal Powder als proppellant? Dat is volgens mij niet 75/15/10 (kno³/S/C) maar 75/15/10 (kno³/C/S). Maar wat jij zegt is misschien ook wel een werkende proppellant.

Hee succes met je vuurpijlen.


Groeten, Shark007

Link to comment

Welkom hier.

Een heel vergeeflijke raketcompositie is 72/26/4 K/C/S. Met een 3mm venturi en een volledige core had ik nog geen CATO, terwijl een 5mm venturi endburner ook nog vloog. Verder kun je vragen en dergelijken hierover beter in een daarvoor bestemd topic stellen, want mods houden niet heel veel van posts als deze van mij :D .

EDIT : is dit normaal ? zoveel vieuws en maar 2 sociale personen zeggen goedendag?biggrin.gif niet iedereen heeft veel tijd hé
Ach ja, er zijn hier wat mensen geweest die minder slim deden, wat overmatige publiciteit opleverde, en sinds dien zijn mensen iets voorzichtiger met posten. Daarbij zijn de mods extra streng rond deze tijd van het jaar.
Link to comment

Welkom!

Als ik dit zo zie heb ik er wel vertrouwen in dat jij geen rare topics gaat openen, ga zo door!

Dat is volgens mij niet 75/15/10 (kno³/S/C) maar 75/15/10 (kno³/C/S).

Denk eraan dat KNO3 niet bestaat, het is KNO3. KNO3 is niks.

[edit] Waarom is mijn 3 veel groter dan die van jullie? :D Edited by Mr.Paplu
Link to comment

Dank u allemaal !

Ik zie dat jullie mij verder willen helpen en ben jullie hier zéér dankbaar voor.:D

Rond deze tijd van het jaar komen, en gaan zeker de meeste mensen?

Ja ik weet het is met subscript geschreven kno3, maar aangezien ik alleen ³ op mijn klavier heb staan :P. Toch bedankt voor opmerking, ik ken namelijk niet veel van chem's en de structuur ervan.

Greetz,

Paul

Link to comment
Een heel vergeeflijke raketcompositie is 72/26/4 K/C/S. Met een 3mm venturi en een volledige core had ik nog geen CATO, terwijl een 5mm venturi endburner ook nog vloog.


Zeer vreemd! Ik heb dezelfde compositie geprobeert (BBQ houtskool), en deze 10 minuten met de mortier bewerkt en daarna in een 16mm raket geramt. Ik gebruikte een 50% lengte core (2cm), en een 3,5 mm nozzle. De pijl ging perfect omhoog, maar toen het gedeelte met core uitgebrand werd en de endburner inzette, flikkerde het ding met een rotgang omlaag. Menging schijnt zeer veel uit te maken, aangezien Richard met ongeveer dezelfdepo, zelfs nog zonder zwavel (70/30 KNO3/C, 5 uur ballmillen) 400 gram natte klei de lucht in krijgt.
Link to comment

Ik heb vandaag dus gemerkt dat eigenlijk alles afhangt van hoe hard je ramt.Op plaatsen waar je niet ramt zal je kruit niet veel druk produceren.
Mijn "motor" heb ik nog nooit tegen een stok aangetaped en naar boven gericht :D, dit zal voor morgen of zondag zijn.

Vandaag is vrijdag examen zijn voorbij, heb nog net 2 tests gedaan ben er content over, ik wil de filmpjes wel eens posten maar deze zijn nog 35mb groot, nog even conventeren naar iets kleiner.
Nu gaan we richting café :P


Caoi

Link to comment
Ik heb vandaag dus gemerkt dat eigenlijk alles afhangt van hoe hard je ramt.Op plaatsen waar je niet ramt zal je kruit niet veel druk produceren.


Op plaatsen dat je niet ramt, zul je net heel veel druk krijgen, waarom denk je anders dat knallers zo min mogelijk mogen geramd worden?

Gr33tzz
Ps: ik heb nog 3 examens :D Edited by dieselpower
Link to comment
×
×
  • Create New...