Jump to content
PyroForum.nl

Mondeling Exaam.


danny db

Recommended Posts

Jaja, het einde van het jaar is inzicht en dan zit je natuurlijk met een examenperiode. Maar waarom zou ik daar een post over maken?
Ik heb namelijk mondeling exaam Frans, want ja zo zijn ze hier nu eenmaal. En ik heb een redelijk mooi wetenschappelijk onderwerp mogen nemen. De maanlandingen van 1969-1972, naar aanleiding van de nieuwe plannen van NASA. Het interesseert me, ja alles wat wetenschappelijk is interesseert me natuurlijk!
Toch heb ik ergens twijfels of onze Amerikaanse vrienden 'kuch kuch', er echt wel zijn geweest. Na een documentaire of 2 en wat lezen heb ik toch mijn twijfels, ik denk dat het iets is waar je nooit echt een antwoord op zal weten.
Nu er zitten hier wat knappe koppen op, met wetenschappelijk gevoel wat denken jullie? Hieronder een paar argumentjes van de tegenpartij.

Waar zijn de sterren op de foto's?
Waarom wappert de vlag er is toch geen wind?
Waarom is er geen landingkrater?
Zichtbare draden op de films.
De Amerikanen stonden nog helemaal zo ver niet, de Russen wel.
...

Nee, het is niet de bedoeling dat ik hier mijn mondeling van maak, dat is al lang af. Maar mijn interesse werd opgewekt.

Edited by danny db
Link to comment

Ben je dat zeker dat er geen wind is op de maan? Ik dacht vorig jaar in aardrijkskunde gezien te hebben dat er een soort atmosfeer is op maand, er is wel eens waar geen zuurstof, maar wind zou er wel kunnen zijn...
Ik zal die map eens zoeken.

Gr33tzz

Ps: je kan je zo ook afvragen hoe die fotos zijn genomen van de eerste man op de maan, de eerste moet toch de cameraman geweest zijn :D

Edited by dieselpower
Link to comment

Ja, maar niet op de manier hoe de vlag bewoog. Ik zou het redelijk logisch vinden dat he allemaal in de studio is. Bedoel de Russen waren die tijd ver voor, eerste man in de ruimte en zo. Als ze niet snel reageerde verloren ze de wedloop. Liegen en doofpot affaires zijn niet vreemd voor Amerika hé :D.

Link to comment

Dat zou pas spijtig zijn dat alles gefeaked is...
Onze mondelinge examens zijn pas op het einde van het jaar, er zijn wel tussentijdse punten te "verdienen" met presentaties. Twee keer raden over wat mijn laatste presentatie ging, chemie natuurlijk, pyro of HE was een beetje te extreem geweest om in de klas voor te tonen :D
Ik heb toen wel enkele filmpjes laten zien van pijlen, starmines enzo die ik had gemaakt, sinds dien kijken ze bij elke knal, lichtflits enzo naar mij... is wel irritant.

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...