Jump to content
PyroForum.nl

Zilverfontein Aluminium 18g


superman21

Recommended Posts

Hoi Allemaal...

Ik besef me nu tijdens het typen dat dit het eerste fonteintje van mijn hand is, waarvan ik hier een filmpje op het forum plaats. Het dingetje is gemaakt ter gelegenheid van de 23e verjaardag van mijn zus (ik had een excuus nodig, anders vindt mijn vader het niet goed :()... Het is gefilmd met een SE K800i. Crappy kwaliteit dus, maar mijn videocamera en fototoestel accu's waren helaas leeg. En het filmpje staat ook nog eens scheef!

OK, de specs:
Lengte: 9cm
ID: 15mm
OD: 21mm
Nozzle: 5mm
Core: geen
Lading: 18g

Compositie:
Meal 5
KNO3 2
Al 250# 2

Uit het filmpje kun je wel zien wat voor crappy kwaliteit aluminium ik heb, maar ik wilde mijn 400# hier niet aan besteden. Deze 250# kun je gelukkig niet meer kopen, want het bedrijf (waarvan ik vermoed dat meer mensen daar hun eerste Al vandaan hebben) verkoopt het niet meer... Het pyro-niveau in dit land zal dus omhoog gaan :P. Veel plezier met mijn eerste sier filmpje...

MOV00583.3GP

Link to comment
Was die fluctuerende vonken-uitstoot gepland? Ziet er namelijk wel gaaf uit :P

Joechei :( Eindelijk een reactie :P
Ik weet niet wat je met die fluorescerende vonken-uitstoot bedoelt maar ik denk niet dat hij gepland is. Volgens mij is het het gevolg van weinig tijd, waardoor ik het niet even in mijn kogelmolentje kon stoppen, en het geheel dus niet erg goed gemengd is. Als je de eerste witte vonken in het begin bedoelt, na de oranje, dat was wel gepland, want het oranje is een soort van primer waarmee de nozzle is gevuld, om het geheel aan te krijgen...

Ik heb wel eens betere fonteinen gemaakt, maar omdat dit in de tuin moest (ik woon in een woonwijk met veel rijtjeshuizen) moest ik me een beetje inhouden. Het volgende filmpje zal met een miniDV worden gefilmd, das natuurlijk veel mooier!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...