Jump to content
PyroForum.nl

2 vuurpijlen


Recommended Posts

Hey

Ik ben al een tijdje de juiste core verhouding voor H3 raketten aan het zoeken en na vele pogingen is het eindelijk gelukt om er 1 goed de lucht in te schieten. Ik vind ze zelf goed gaan, maar ik weet dat het nog veel beter kan. De delay moet naar mijn mening ook nog wat langer.

In de ene zitten ~6 stars van KClO3-SrCO3-C12H22O11 (55-25-20). Totaalgewicht: 48Gr.
In de andere zit 2 gram KClO4-Al Flash. Totaalgewicht: 50Gr.
In beide vuurpijlen zit 20Gr H3 als stuwbrandstof.

Het zijn mijn eerste vuurpijlen met payload dus verwacht er niet te veel van.

vuurpijl_knal.wmv

Vuurpijl_sier.wmv

Link to comment

Zijn best aardig !
En een vuurpijl met H3 als brandstof vind ik erg gewaagd en knap op niet te laten CATO'en.
Er zatje 20 gram in zij , hoe groot was de nozzle ect. en wat voor huls ?

Verder vind ik 20 gram H3 wel veel om 2 gram flash mee de lucht in te krijgen, maargoed :P .
Leuke pijlen.

Link to comment
Zijn best aardig !
En een vuurpijl met H3 als brandstof vind ik erg gewaagd en knap op niet te laten CATO'en.
Er zatje 20 gram in zij , hoe groot was de nozzle ect. en wat voor huls ?

Verder vind ik 20 gram H3 wel veel om 2 gram flash mee de lucht in te krijgen, maargoed :P .
Leuke pijlen.


Ik gebruik H3 omdat de buskruit raketten het toch niet echt goed deden bij mij... En ik heb toch genoeg KClO3 (meer dan KNO3). En aangezien mijn zwavel ook opraakt en je dat voor H3 niet nodig hebt is het sowieso goedkoper.

Dit waren mijn 4e en 5e pijl, alle pijlen hiervoor waren cato's, van 2 van deze heb ik ook wel filmpjes (1tje knalde op de grond uit elkaar, 1tje ging 5 meter hoog en toen ging de flash lading af). Ik had maar 2 gram flash gedaan omdat ik niet zeker wist of dit een CATO zou worden. Ik heb liever niet dat ik 15gr flash erop maak en dat die pijl in de grond blijft staan. Mijn volgende pijlen zullen wat meer flash/stars hebben.

De huls had ik zelf gerold van kaft/inpakpapier.

Lengte: 90mm
Dikte: 2mm
Diameter: 20mm (gerold om een mini prit lijmstift)
Nozzle: 8mm (10mm hoogte, bentoniet)
Core: 5mm (+10mm van nozzle)

Ik heb deze formule nog niet eerder langs zien komen bij een vuurpijlen topic, maar ik gebruik hem om de lengte van de stok te berekenen om hem precies in evenwicht te krijgen in het draaipunt.

Moment1 = Moment2
(Kracht x Arm)Links = Kracht x Arm(rechts)
Link to comment

Ik heb ooit eens gehoort dat je de vuurpijl met stok op je vinger moet laten kunnen balanceren door je vinger net achter de motor te leggen. Deze methode gebruik ik ook wel eens, alleen kun je dan ook een te kleine stok hebben, die wel te zwaar is door de dikte etc etc.

Maar Crimson, best netjes die pijlen, vooral dat rood in die pijl is mooi.

-B.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...