Jump to content
PyroForum.nl

Supermantoine


superman21

Recommended Posts

Hoi Allemaal...

Ik ben Supermantoine en zal mij eens even voorstellen. Mijn naam is Antoine, 21 jaar oud, en ik kom uit Eindhoven. Ik heb een halfjaar chemische technologie gestudeerd aan de UT, ben vervolgens op kamers gegaan in Nijmegen en daar studeer ik nu gewoon keiharde scheikunde. Ik heb redelijk wat pyro ervaring.

Het begon allemaal 5 jaar geleden toen mijn moeder jarig was ofzo. Ik had nog wat chemicalien ergens vandaan en daar had ik een klein mini fontein achtig iets mee gemaakt. Zo af en toe deed ik dat nog eens op speciale gebeurtenissen, en toen mijn zus dit jaar jarig was besloot ik iets te maken wat voor het eerst redelijk succesvol was (een magnesiumlint spuwend ding). Vervolgens kon ik ergens veel spullen vandaan halen (en kreeg ik veel spijt dat ik al mijn lab glaswerk net via marktplaatst had verkocht)... De hobby groeit steeds verder uit, en dit jaar met oud en nieuw had ik voor het eerst 7 succesvollen fontijnen, 2 mortieren en 8 pijlen (met staart, maar zonder payload). Deze waren echter nogal gevaarlijk want maar 2 gingen recht omhoog. De rest vloog horizontaal op twee meter boven de grond. Heb ik dan ook niet 's nachts afgestoken.

Maarja, dat is dus even mijn pyro geschiedenis. Ik hoop hier op het forum nog veel te leren, maar dat zal best wel, aangezien ik er al veel van heb geleerd.

Groeten van Antoine

Link to comment

Welkom!
Alweer een serieuze member met verstand erbij :P
Ik wil waarschijnlijk ook scheikundige technologie gaan studeren aan de TU in Eindhoven. Wat vond je ervan en waarom ben je naar Nijmegen gegaan?

Het valt me trouwens op dat er best veel mensen van dit forum in Zuidoost-Brabant wonen.

EDIT: (Om maar wat offtopic posts te besparen)

@Soul-predator:
3 voor zo'n kleine streek vind ik anders al best veel.

@supermantoine:

Sorry leesfoutje, maar als ik het dus goed begrijp is al het technische geneuks dus meer dan het vak zelf?
Nouja, ik moet dan maar eens meer opzoeken over scheikundige studies, maargoed, ik heb nog 2 jaar de tijd... Als het goed is tenminste (met me huidige punten zou ik blijven zitten).

Link to comment
Ik wil waarschijnlijk ook scheikundige technologie gaan studeren aan de TU in Eindhoven. Wat vond je ervan en waarom ben je naar Nijmegen gegaan?


Nou ik moet toegeven dat ik een beetje gelogen heb... Ik heb in Enschede geen chemische technologie gestudeerd maar "advanced technology" wat nieuw was en een slap aftreksel van de studies bedrijfskunde, scheikunde en technische natuurkunde bij elkaar. Ik ben bewust na het stoppen met die studie naar Nijmegen gegaan omdat ik geen proces-technologie vakken wilde, maar gewoon 'zuivere' scheikunde. In Eindhoven is dus ook scheikundige technologie en, zoals het laatste woord al zegt, is dit een grote hoeveelheid (volgens mij 60% ofzo) procestech vakken. Vandaar dat ik naar Nijmegen ben gegaan.

Edit: @RSDZ UT is niet TU... de UT is de Universiteit Twente (in Enschede dus) en de TUe is de universiteit in Eindhoven. Ik kan dus niet vertellen hoe die studie daar precies is.
Link to comment

Welkom Supermantoine!

Het ziet er naar uit dat we er weer een serieus member bij hebben. Zeer prettig.
Wees wel zo vriendelijk de regels goed te lezen en toe te passen. Dit om ons aller verblijf alhier zo aangenaam mogelijk te houden. Ook het gebruiken van de zoekfunctie is het proberen waard.

Hopelijk zien we snel iets van je werk.
Gr33tZ

Link to comment
Maar je zit nu in nijmegen?


Jep, heel doordeweeks, maar in het weekend ben ik in Eindhoven. Daar staan ook de spullen. Hier in mijn kamer doe ik weinig aan de hobby. Ik heb wel een keer een KNO3/S/C mengsel gemaakt wat op de gok buskruit moest worden (geen weegschaal hier), maar dat resulteerde na lastig aansteken alleen in een grote hoeveelheid rook en stank en ademloosheid, dus dat doe ik nooit meer, en is ook eigenlijk wel heel stom van me. Iedereen maakt fouten...

Studeer je in Nijmegen of woon je er (of allebei)?
Link to comment
  • 4 months later...

Nadat ik erachter kwam, omdat B het ook gedaan had, dat het mogelijk was je naam te laten veranderen, wat ik al heel lang wilde, heb ik dat ook laten doen. Mijn naam tegenwoordig is Superman21. Dit omdat ik telefoontje kreeg van iemand waar ik niet zo blij mee was, maar wat ik hier niet verder ga bespreken. Mijn naam is minder verandert dan op het eerste opzicht lijkt.

Superman21 = Superman-two-one

Dus, mochten jullie berichtjes krijgen van een Superman21, dan ben ik het dus :)

Link to comment
  • 10 months later...

Beste Medeleden,

Zoals waarschijnlijk wel is opgevallen ben ik de laatste tijd niet erg vaak meer aanwezig op dit forum (of een ander forum). Dit komt door gebrek aan tijd en door het opnieuw oppakken van een legale hobby van mij. In verband met mijn toekomstbeeld, heb ik besloten voor geruime tijd met deze fantastische hobby te stoppen. Aangezien ik meerderjarig ben loop ik risico op vele hogere straffen dan de gemiddelde minderjarige pyro hier aanwezig, en een strafblad kan ik voor mijn latere beroep echt niet gebruiken.

Er is gelukkig niet echt iets gebeurd waarom ik zou moeten stoppen. Mijn ouders vinden het OK, er zijn geen blauwe mannetjes langs geweest, geen ongeluk gehad en ik ben nog nooit door iemand betrapt. Punt is wel dat te veel mensen van mijn hobby weten, en het daarom (door mijn eigen schuld) naar mijn idee te gevaarlijk wordt om er mee door te gaan.

Verder heb ik door mijn stage en bijbaan niet eens tijd om deze hobby uit te oefenen. Ik werk 40 uur op mijn stageplek (waar ik btw professioneel met R*X bezig ben...) en dan nog eens 8 uur op zaterdag voor mijn bijbaan. Helaas helaas.

Maarja, elk nadeel heb z'n voordeel, in dit geval voor jullie. Aangezien ik definitief stop met het grootste deel van de hobby, houd ik best veel spullen over waar ik vanaf moet. Het is niet toegestaan te handelen via dit forum, dus als iemand interesse heeft in een lijstje, kun je me altijd mailen. De mensen die mijn mail adres niet hebben, maar zichzelf wel een "ervaren" lid vinden, kunnen het via PM verkrijgen. Mensen die mijn mail adres hebben, kunnen me altijd mailen. Alles gaat tegen mijn inkoopprijs weg, of bij veel in een keer afname, wat goedkoper.

Groeten van Superman21

p.s. In verband met forumregels, geef ik op vragen over spullen geen antwoord via dit forum, enkel via email en PM. Condoleances zijn echter wel welkom :).

Edited by superman21
Link to comment

Gecondoleerd, ik moet zeggen het is wel jammer.
Maar daarbij snap ik ook dat je er geen tijd voor hebt en de nodige risico's niet meer wilt nemen.
Misschien dat we ooit weereens terug zien.

Je blijft toch wel actief op het forum heh :)

grtz user1

Link to comment
  • 1 year later...

Goede ochtend medepyrovrienden,

Na enige periode van afwezigheid op dit bij mij geliefde forum, na twee jaar weer eens een post van mij. Veel leden zullen bij het zien van mijn naam wellicht geen lichtje gaan zien branden, andere leden misschien wel.

Ik kom hier echter niet om mij opnieuw voor te stellen, maar wederom met een nare mededeling, net als twee jaar geleden (stoppen met de hobby). Ik was toen namelijk niet echt gestopt met het maken van vuurwerk, maar heb het om bepaalde redenen een beetje stil gehouden rondom mij. Enkel rond oud en nieuw 2009 en 2010 weer wat gemaakt. En dat is tevens waar deze post over zal gaan.

Zoals één lid niet ontgaan is, heb ik een ongelukje gehad. Op het moment dat ik zirconiumpoeder en snippers aan het inmengen was in mijn standaard fonteinen mengsel (KNO3/C/S gebaseerd) kreeg ik last van wrijvingseffecten. Oftewel, grote snelle fik inclusief knal. De brandende snippers vlogen mij om de oren en ook mijn hand bleef daarbij niet ongeraakt.

Al met al valt het best mee. Maar mede door de schrik ben ik dus écht definitief gestopt!

Om even een quote uit mijn laatste post te trekken:

Maarja, elk nadeel heb z'n voordeel, in dit geval voor jullie. Aangezien ik definitief stop met deze hobby, houd ik best veel spullen over waar ik in één keer vanaf wil. Het is niet toegestaan te handelen via dit forum, dus als iemand interesse heeft in een lijstje, kun je me altijd mailen. De mensen die mijn mail adres niet hebben, maar zichzelf wel een "ervaren" lid vinden, kunnen het via PM verkrijgen.

Groeten van Superman21

p.s. In verband met forumregels geef ik wederom geen antwoord over de spullen via dit forum, enkel via email en PM. En nog een waarschuwing: kijk uit met zirconium in mengsels :blush: Edited by superman21
Link to comment
In ieder geval, het is wel toegestaan om hier je oude pyrospullen te verkopen, kijk maar eens in de marktplaats.


Dan zie je maar weer dat ik er al weer een tijdje uit ben. Toen ik nog echt actief was, mocht het nog niet :blush: maar daar weet jij alles van denk ik haha. Aangezien ik er in één keer vanaf wil heeft het volgens mij niet heel veel zin om het gereedschap daar te plaatsen, het zijn namelijk voornamelijk chemicaliën en kartonwerk. Ik heb wel wat andere leuke spulletjes over die ik er zal plaatsen!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...