Jump to content
PyroForum.nl

hoi ik ben robin


overseer1234

Recommended Posts

hoihoi, ik ben dus robin, ik heb deze site gevonden doordat in mens en molecuu een recept stond voor rookbommen te maken, en zo heb ik dan deze site kunnen vinden.
zelf ben ik hogeschoolstudent en volg ik professional bachelor chemie , en heb ik mijn A2 chemie diploma al behaald.
zeer erg veel ervaring heb ik eerlijk gezegt niet, maar ik heb onderandere al KNO3 rookbommen gemaakt (volgens de gesmolten methode, en dit is helemaal geen leuke methode), buskruid (zeer erg veel geklooi voor eigelijk maar zeer erg weinig effect) shietkatoen(wel handig als lont voor de ZEER erg gevoelige stoffen(als je het dicht genoeg opeen perst is de verbrandingssnelheid zelfs zeer erg rustig)) KClO4+Suiker heb ik ok al geprobeert en dit werkt zeer erg goed (perfect om binnenwerken van sloten te verschroeien), KMnO4+glycerine (geeft ook leuke effecten en is handig als ontsteking voor de stoffen die serieus warm meoten zijn eer ze beginnen te reageren), en raar maar waar, nitroglycerine, geloof me, niet proberen te maken tenzij je over een meer danprofessionele labo uitrusting beschikt, en over een onmenselijk degelijke koeling beschikt, ik heb ongeveer 5 cl gemaakt en geloof me, daar blaas je zonder moeite kleine houten schuurtjes mee op.
van afkortingen van verbindingen weet ik eigenlijk niet echt veel maar omdat ik zeer erg veel zeer zuivere stoffen ter beschikking heb, lijkt het me wel handig hom hier wat meer ideeën op te kunnen doen
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
robin

Link to comment

Welkom Robin!

Lees om te beginnen snel de REGELS. Pas ze ook toe, dan heb je een lang en prettig verblijf hier.

zelf ben ik hogeschoolstudent en volg ik professional bachelor chemie
Dan hoor je toch te weten dat je in de nederlandse taal een zin met een hoofdletter begint!
buskruid
kruiden groeien in de tuin en branden voor geen meter.
Je klinkt in mijn oren niet als een HBO/WO student, maar we zullen je het voordeel van de twijfel geven.
Ik wil je wel als tip geven heel erg veel theoretische kennis op te doen voor je aan composities begint. Een goed uitgerust lab maakt alles makkelijker, maar niet direct veiliger. Doe eerst genoeg kennis op voor je begint aan het maken van vooral HE's. Je beweringen over het maken van NG raken namelijk kant noch wal. Een gewoon zout/ijsbad voldoet makkelijk voor deze synthese.
Verder klinkt het verschroeien van sloten en opblazen van schuurtjes mij zeer K3wl in de oren.
Hopelijk leer je snel leukere dingen te doen. :)

Have fun, stay safe!
Gr33tZ
Link to comment
Je beweringen over het maken van NC raken namelijk kant noch wal.
Jij bedoelt zeker NG. :P

Maar welkom Robin, afgezien van wat k3wl acties lijk je me toch een serieuze member. Ik wens je veel succes met pyrotechniek.
Maar 5cl NG? Da's best veel om in één synthese te maken! Ik dacht eerst dat er 5cc stond, dus ik was nogal verbaasd over dat schuurtje. :)

Maar als je het veilig weet te bereiden is het natuurlijk OK, ik waag me alleen niet boven 20ml per keer. Moet nog even wachten tot mijn conc zwavelzuur binnen is helaas, maar da's een ander verhaal.
Link to comment

Welkom,

Als jij echt hoge school doet, dan moet ik zeggen dat je spelling en structuur van de post redelijk onder niveau is voor wat ik zou verwachten van zo iemand. Buiten een paar K3wl dingen valt je ervaring nog mee.

en raar maar waar, nitroglycerine, geloof me, niet proberen te maken tenzij je over een meer danprofessionele labo uitrusting beschikt

Dit komt bij mij over als jij ons ziet als een hoop amateuristische prutsers. We zijn wel amateurs, maar geen prutsers :). Als je het topic over NG had gelezen had je gezien dat meerdere members al nitroglycerine hadden gemaakt zonder een meer dan professionele labo uitrusting en een succesvol resultaat hadden! Achja, de meeste maken ook niet 5cl ineens. >.>

In ieder geval: veel plezier op het forum!
Link to comment

Welkom op het forum. :)

Ik wil ook nog even een beetje benadrukken wat de anderer menbers hebben gezegd.

Het leest behoorlijk ongemakkelijk, ontzettend veel komma's, flink meer dan ik zelfs normaal gebruik. Als je inderdaad bachelor denk ik dat je ook wel goed kan spellen.

NC en sloten opblazen vind ik, net als Tyneman al zegt, behoorlijk kewl. Of ben je een inbreker die de lui is om een lockpick te gebruiken? :D

Die 50ml NG vind ik echt verschrikkelijk veel. 5ml was zeer goed te doen, aan de weinige kant, maar 50 gaat mij iets te veel worden. Oja, en ik maak ook genitreerde compounds, waaronder NG, en dat doe ik ook alleen met mijn niet labgrade chems en laboratorimglaswerk. Daarvoor heb ik niet een heel laboratorium voor nodig. Ik ben er verder zeker van dat het wel mogelijk is zonder glaswerk voor laboratoria.

Maargoed, laat ik maar gewoon m'n bek houden.
Nogmaals, welkom op het forum :P .

Link to comment

Erm, ik heb geen idee hoe ik heir aan moet beginnen, maar ik zal dan maar met de deur in huis vallen zeker.

De bovenstaande post op mijn naam, is niet door mij gepost, maar door mijn broertje, die mij blijkbaar op een of andere rede probeert in de problemen te krijgen.(wss heeft hij mij dus (weeral)gehackt)

De dingen die waar zijn van de post is dat ik inderdaad op de hogeschool zit, en PB-Chemie volg.
En dat ik vrijwel alles wat hij post en nog wat andere dingetjes gemaakt en uitgetest heb, maar dit doe ik eigenlijk enkel om mijn neefje te entartainen.
Jaja, ik weet wel dat die spullen gevaarlijk kunnen zijn en dat je er veilig mee moet omgaan, maar zeg nu zelf:
welk gevaar zit er in om wat schietkatoen op mijn eigen hand aansteken om dan ineens niet meer terug te vinden, of zilvernitraat te laten neerslaan met een zoutoplossing, of doordat ik mijn "magisch" paars papier (enkele keren gedrenkt in kaliumpermanganaat) nat maak met mijn zogenaamd "toverwater" (glycerine), wat tot hun verbazing spontaan vuur vat... (is altijd wel genieten van die verbaaste gezichten :) )

De dingen die ik niet gedaan heb zijn onder andere:
- Sloten opblazen (toch bijna niet mogelijk met de zever di ehierboven staat)
- 50ml nitroglycerine maken en een schuur opblazen, hoewel ik het wel al eens gemaakt heb in een zeer kleine hoeveelheid maar nog niet echt uitgetest heb. Ik heb wel overlaatst brainiacs gezien en daarmee bliezen ze wel een caravan op dus mss vandaar dat hij de inspirateie van het schuurtje kreeg...
- En alle andere dignen die hij waarschijnlijk heeft zitten spammen op de andere topic's.

Mijn excuuses als jullie een foute indruk kregen van mij, en ik zou dan dus ook vriendelijk willen vragen om alle spam die mijn broertje gepost zou kunnen hebben (als het niet het geval is, deste beter) gewoon te wissen. (Het kan zijn dat het niet zo is, en dat hij het gewoon zei om mij op stang te jagen, iets wat bij deze zeer erg goed gelukt is.)

Nogmaals mijn ten zeerste excuuses en vriendelijke groeten,

robin.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...