Jump to content
PyroForum.nl

Back to school


RSDZ

Recommended Posts

Gebruiken jullie toevallig Pulsar
Yep, Pulsar idd.

P.S. Hebben docenten eigenlijk iets te zeggen over welke methode gebruikt wordt?
Yep, over het algemeen mogen ze zelf kiezen welke methode ze gebruiken.

ik heb wel één leuke proef gezien over Natrium in water
Da's onzin. Die heb ik al gedaan, maar er komt nog een gasexplosie, waterstof explosie, zijn ook best leuk hoor. B)

Gr33tZ
Link to comment
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik doe MST (Molecular Science & Technology) als eerstejaars. Een van de redenen waarom ik de laatste tijd niet zoveel post, is omdat ik het zacht gezegd, gruwelijk druk heb.
Ik ben nu bezig met mijn vierde week en afgezien van de eerste week, zit ik aan 40 uur les per week. Ik ben van 9:00 tot 17:15 bezig, met meestal maar weinig pauze en vaak ben ik rond 19:00 thuis. Dan ligt er ook altijd nog huiswerk te wachten. M.a.w., ik ben blij met elke vrije minuut en ik ben ook meer geneigd om die ergens anders door te brengen dan online. Afijn, volgende week wordt het gelukkig wat rustiger, daar verheug ik me wel op :P .

Afgezien van de grote drukte is het wel een erg leuke studie B) . Ik heb elke middag practikum (woensdag zelfs de hele dag) en daarin hebben we best veel vrijheid. Iedereen heeft een serie experimenten om te doen, glas en chemicaliën kan je naar alle vrijheid pakken (het aanbod chemicaliën is natuurlijk wel beperkt tot hetgeen was nodig is voor alle verschillende experimenten). De meeste experimenten zijn ook wel interessant om te doen, zo heb ik al bananenolie gemaakt, twee complexzouten gemaakt, gewerkt met vloeibare ammoniak (bij -75) en moet ik morgen met een Schlenk-opstelling aan de slag (wat inhoud dat ik alles onder vacuüm of Argon moet doen).

Verder heb ik nog Algemene en Anorganische chemie (dat is 1 vak), wat niet zo moeilijk is en de demonstraties zijn ook vaak wel leuk (een ballon met waterstof- en zuurstofgas bijv. ;) ). Moleculaire celbiologie vind ik wat minder interessant, maar dat komt omdat biologie mij niet zo trekt. Ik krijg later nog meer vakken zoals quantumchemie en organische chemie, maar daar weet ik nog weinig over.

Afijn, het is alweer laat, vroeg naar bed gaan hoort er nu ook bij.

Link to comment

Ik heb maar 22 uur les per week, maar ik ben een 60 uur per week bezig met studeren, dat komt neer op elke dag verschillende uren na de les. :/ Ik ben nog maar net bezig en heb het dus nog niet zo druk, maar dat komt nog wel. B) Ik doe btw fysica (aka natuurkunde) aan de unief. Veel succes iig Ananas.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...