Jump to content
PyroForum.nl

HOW TO: Hulzen Rollen

yellowcard

Recommended Posts

Posted

Precies, dat spul brand nog trager dan mij eerste greenpowder. Ik vind het een harde knal voor iets dat ik tussen mijn duim en mijn wijsvinger platknijp.

Alhoewel, ik heb een heeeeel tijdje geleden van 20g greenpowder en een koker van 6 A4tjes een hele doffe klap gemaakt.

• Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

oke oke,
ik kom erachter dat mijn moeder een hele boel kraftpapier heeft (kado papier, ze heeft een winkel.) dus daar kan ik zo wat van pakken.

Edited by helderdje
Posted

Hoeveel zwaar is het kraft papier? Om daar achter te komen vouw je een stuk van 1m^2 op en leg je het op een weegschaal...

Posted

Of pak een stuk van 1m lang en 10cm breed, vouw het op en doe het gewicht maal 10.

Note: Normaal print papier is ook 80g, het gaat erom dat kraftpapier uit sterkere vezels bestaat, niet dat het dikker is o.i.d.

Posted

volgens mij is kraftpapier inderdaad niet erg veel dikker dan gewoon printpapier maar wel degelijk sterker. Maar nu heb ik even een vraag... of eigenlijk 2 ten eerste wil ik wel eens weten hoe een grote afwijking (dus de lengte van het stuk aan het uiteinde van de huls die niet de volledige dikte heeft) de ''gevorderde'' rollers hebben als ze bijvoorbeeld 1 meter papier rollen met een ID van 16 mm. en als tweede, is het de bedoeling dat ik hem egt zo strak mogelijk om mijn stok rol, want ik had net dus het probleem dat ik hem er met geen mogelijkheid los kreeg waardoor ik de huls er vanaf heb moeten scheuren (zo goed en zo kwaad als dat ging)

• 2 years later...
Posted

Om dit onderwerp een nieuw leven in te helpen, wil ik vragen wie van jullie heeft ervaring met het werken van lijm op basis van caseine?

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...