Jump to content
PyroForum.nl

Smeltpunt bepaling


Snooby

Recommended Posts

🙄.. Je wil proberen via het smeltpunt te bepalen welke stof het is 🤔

Ik neem aan dat het een erg hoog smeltpunt is dan 😏 als een thermometer niet afdoende zou zijn.   Of moet het zo nauwkeurig zijn dat je de zuiverheid wil bevestigen. 

Geef eens wat meer info, verder weet ik zo'n ding nergens meer te staan, dus daarmee kan ik je niet helpen. Je kunt ze wel huren 😉

 

Edited by Jason
Link to comment

Nee ik kan niet nader ingaan op de stof zelf. Maar smeltpunt ligt rond de 120 graden. Thermometer icm oliebad zou dan ook wel een optie zijn inderdaad🤔. Jason, kan jij mij een pm sturen omtrent het huren van zo'n apparaat. bedankt voor het meedenken.

Edited by Snooby
Link to comment

Bijna 200 graden 😎 klinkt als C17H21NO4😜

Maar ik snap wel dat google bij iedereen andere resultaten geeft. Ik krijg verschillende opties. Probeer lab makelaar. com, of anders als labstuff er eentje heeft liggen dat je even langs mag komen voor een snelle meting.  Of lab2 labexchange, labmerchant. Of doe als mijn kennissen neem zo'n ding een paar dagen op zicht en stuur het retour. Hoewel de verwachte hoogte van de temp een goede thermometer waarschijnlijk ook het gewenste resultaat kan geven.  Dit kan bv ook met een blok messing ipv een olie badje. 

 

 

Link to comment

Zat te denken om een vaporizer te gebruiken.. maatje van me heeft zo'n ding om kruiden te roken op een bepaalde temperatuur. Hij kan daarmee de temperatuur digitaal instellen.

Anders had ik bedacht een infrarood thermometer te gebruiken icm een reageer buisje en een oliebadje.

Link to comment

Met een blokje aluminium of messing,  kun je een gaatje erin maken voor je thermometer.( eventueel opvullen met grafiet oid)  Dan geeft de thermometer vrij nauwkeurig aan wat de temperatuur van het blokje is.    Plaats een beetje van jouw geheime stof op het blokje en verwarm totdat je stof smelt. Thermometer aflezen en een keer herhalen voor de nauwkeurigheid. Omdat je weet wat de beoogde temp moet zijn kun je dit toch vrij nauwkeurig doen, lijkt mij. 

( Mandela effect 🤔 er stond toch eerst 200 graden Celsius 😎

Tot slot : het lijkt me dat een vaporizer zijn temperatuur bij benadering in kan stellen. Dus plus of min 5-10 graden. Wat erg functioneel is voor zo'n ding, maar totaal niet voor jouw doeleinden.  Maar ja, ik kan er naast zitten, instellen op een bepaalde temperatuur en controleren met een andere thermometer... Meten is weten

 

M. V. G. 

Jason 

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...