Jump to content
PyroForum.nl

Romeinse kaars


de.leeuw62

Recommended Posts

Dank EC!
De stars waren C-6 denk ik van een restantje. Het ging me niet zozeer om de stars.
Kijken of alles wel zou werken. Vandaar dit testje. Ben zeker niet ontevreden.
Met name de delay comp. welke normaliter zou kunnen bestaan uit....

Candle comp 10 mesh (als die tenminste voor roman candles is bedoeld)

34 K. Nitraat
7 Zwavel
15 Houtskool 24 mesh
3 Houtskool 16 mesh
3 Houtskool 12 mesh
1 Dextrine

Wat van deze candle comp samengesteld maar blijkt heul veel werk met al die mesh waardes.
En 10 mesh candle comp aandrukken??

Ik heb het anders gedaan namelijk,
1 deel K. nitraat samen met  +/- 3 of 4 delen fijn houtzaagsel in pannetje warm water opgelost en daarna droog gekookt totdat alle nitraat in het zaagsel was opgenomen. Dit blijkt althans voor mij perfect te werken. Brandt zeer stabiel en ook goed aan te stampen. Weinig residu.

Je hebt gelijk EC de eerste star / insert zal wat meer lift nodig hebben dan de laatste. Filmpie volgt wel weer.:)

Edited by de.leeuw62
Link to comment
On 11/29/2017 at 11:53 PM, de.leeuw62 said:

In dit filmpje heb ik een tube lengte van 52 cm ID 23,9 mm

Dat is een stevige jongen.

On 11/29/2017 at 11:53 PM, de.leeuw62 said:

Sorry van het geluid, cam stond op slow:(

Ik hoor helemaal niets, nada, noppes.
Of bedoel je dat ook?

#Boem-doet-zijn-ogen-dicht-en-hoort   -   pfffoewww   -   heerlijk .

1. Ik vind 'm fantastisch, perfect red, perfect lift, uitgebrand op zijn hoogste punt (en hoewel 'not done', Boem houd ook wel van een beetje 'fall out', Boem houd van langzaam en lang, maar dat terzijde). 

2. Boem gaat stormen in zijn brein, vergeef hem als hij peop praat.

De buitenste laag Winokur (19, 20, 23, 25 of 26? ... ja eh, mijn beeldscherm geeft de kleuren niet zo goed weer ...) lijkt van de ster af te breken door de harde lift ... maar de lift is perfect.

Dus zit tie niet stevig genoeg 'geplakt' op de rode compo ... vroeg ik mezelf af, of is tie niet hard genoeg?. 
Beetje meer dextrine erin?
En heeft de rode comp. hetzelfde bindmiddel en is de W. er direct omheen gerold, terwijl ze nog nat waren  (zodat ze kunnen 'samensmelten')?

Mag ook wel iets dikkere laag W. zijn om verhouding brandduur W. versus rode compo meer 'gelijk te trekken' tijdens 'de reis omhoog'.

Just thinking, just saying, ik geniet van uw creativiteit!

 

/blaat-modus-off

Edited by Boem
Ik haad sgreifvouten
Link to comment
19 hours ago, Boem said:

De buitenste laag Winokur (19, 20, 23, 25 of 26? ... ja eh, mijn beeldscherm geeft de kleuren niet zo goed weer ...) lijkt van de ster af te breken door de harde lift ... maar de lift is perfect.

Winokur 20.
Star was in 2016 oorspronkelijk bedoeld voor een 3 inch shell maar ik rolde ze te lang door. Met water en alcohol. Dus er zal een dikke laag W20 op gezeten hebben. Rode core - denk 4 - 6 mm omvang, binder waarschijnlijk met alcohol of aceton. Star geprimed met NC+BP

De delay brandt eerst langs de star alvorens de lift te bereiken. Dus de star ontsteekt al in de tube verliest daardoor al wat omvang wellicht en er zal best wel wat los komen bij de lift. Vind ik niet erg hoor!:)
Heeft dat verrassend effect meegegeven.

Disk met gaatje onder de star (zie afb.)

5a210f86e1c56_Tekromeinsekaars.jpg

 

Edited by de.leeuw62
Link to comment
  • 2 weeks later...
On ‎1‎-‎12‎-‎2017 at 0:36 AM, Boem said:

Dus zit tie niet stevig genoeg 'geplakt' op de rode compo ... vroeg ik mezelf af, of is tie niet hard genoeg?. 
Beetje meer dextrine erin?

Deze stars zaten al ruim een jaar in een plastic zakje. De laag winokur 20 is idd wat broos geworden.

Link to comment
×
×
  • Create New...