Sign in to follow this  
Followers 0
de.leeuw62

Romeinse kaars

8 posts in this topic

Advertentie

Leuk apparaatje! 

Je stars zie je niet echt? Wat heb je gebruikt? 

En je delay was gewoon meal?

Ik zou de buis iets langer maken, en/of meer lift gebruiken onder de bovenste stars. Je gebruikt dan steeds minder lift naarmate je lager de buis in gaat. Ook leuk om hier inserts uit te schieten

0

Dank EC!
De stars waren C-6 denk ik van een restantje. Het ging me niet zozeer om de stars.
Kijken of alles wel zou werken. Vandaar dit testje. Ben zeker niet ontevreden.
Met name de delay comp. welke normaliter zou kunnen bestaan uit....

Candle comp 10 mesh (als die tenminste voor roman candles is bedoeld)

34 K. Nitraat
7 Zwavel
15 Houtskool 24 mesh
3 Houtskool 16 mesh
3 Houtskool 12 mesh
1 Dextrine

Wat van deze candle comp samengesteld maar blijkt heul veel werk met al die mesh waardes.
En 10 mesh candle comp aandrukken??

Ik heb het anders gedaan namelijk,
1 deel K. nitraat samen met  +/- 3 of 4 delen fijn houtzaagsel in pannetje warm water opgelost en daarna droog gekookt totdat alle nitraat in het zaagsel was opgenomen. Dit blijkt althans voor mij perfect te werken. Brandt zeer stabiel en ook goed aan te stampen. Weinig residu.

Je hebt gelijk EC de eerste star / insert zal wat meer lift nodig hebben dan de laatste. Filmpie volgt wel weer.:)

Edited by de.leeuw62
0

Je kunt de losse C6 compo ook als vertraging erin rammen. Of meal gewoon :). Stuk praktischer haha.

0

In dit filmpje heb ik een tube lengte van 52 cm ID 23,9 mm

Sorry van het geluid, cam stond op slow:(

0

On 11/29/2017 at 11:53 PM, de.leeuw62 said:

In dit filmpje heb ik een tube lengte van 52 cm ID 23,9 mm

Dat is een stevige jongen.

On 11/29/2017 at 11:53 PM, de.leeuw62 said:

Sorry van het geluid, cam stond op slow:(

Ik hoor helemaal niets, nada, noppes.
Of bedoel je dat ook?

#Boem-doet-zijn-ogen-dicht-en-hoort   -   pfffoewww   -   heerlijk .

1. Ik vind 'm fantastisch, perfect red, perfect lift, uitgebrand op zijn hoogste punt (en hoewel 'not done', Boem houd ook wel van een beetje 'fall out', Boem houd van langzaam en lang, maar dat terzijde). 

2. Boem gaat stormen in zijn brein, vergeef hem als hij peop praat.

De buitenste laag Winokur (19, 20, 23, 25 of 26? ... ja eh, mijn beeldscherm geeft de kleuren niet zo goed weer ...) lijkt van de ster af te breken door de harde lift ... maar de lift is perfect.

Dus zit tie niet stevig genoeg 'geplakt' op de rode compo ... vroeg ik mezelf af, of is tie niet hard genoeg?. 
Beetje meer dextrine erin?
En heeft de rode comp. hetzelfde bindmiddel en is de W. er direct omheen gerold, terwijl ze nog nat waren  (zodat ze kunnen 'samensmelten')?

Mag ook wel iets dikkere laag W. zijn om verhouding brandduur W. versus rode compo meer 'gelijk te trekken' tijdens 'de reis omhoog'.

Just thinking, just saying, ik geniet van uw creativiteit!

/blaat-modus-off

Edited by Boem
Ik haad sgreifvouten
0

19 hours ago, Boem said:

De buitenste laag Winokur (19, 20, 23, 25 of 26? ... ja eh, mijn beeldscherm geeft de kleuren niet zo goed weer ...) lijkt van de ster af te breken door de harde lift ... maar de lift is perfect.

Winokur 20.
Star was in 2016 oorspronkelijk bedoeld voor een 3 inch shell maar ik rolde ze te lang door. Met water en alcohol. Dus er zal een dikke laag W20 op gezeten hebben. Rode core - denk 4 - 6 mm omvang, binder waarschijnlijk met alcohol of aceton. Star geprimed met NC+BP

De delay brandt eerst langs de star alvorens de lift te bereiken. Dus de star ontsteekt al in de tube verliest daardoor al wat omvang wellicht en er zal best wel wat los komen bij de lift. Vind ik niet erg hoor!:)
Heeft dat verrassend effect meegegeven.

Disk met gaatje onder de star (zie afb.)

large.5a210f86e1c56_Tekromeinsekaars.jpg

Edited by de.leeuw62
0

On ‎1‎-‎12‎-‎2017 at 0:36 AM, Boem said:

Dus zit tie niet stevig genoeg 'geplakt' op de rode compo ... vroeg ik mezelf af, of is tie niet hard genoeg?. 
Beetje meer dextrine erin?

Deze stars zaten al ruim een jaar in een plastic zakje. De laag winokur 20 is idd wat broos geworden.

0

Sign in to follow this  
Followers 0

Advertentie

• Topics

• en dan later zeggen dat je nog steeds een sprookjes huwelijk hebt.       Iedere keer als je thuis komt, zit die heks nog op de bank!
    • Ze doet wel raar met haar mond, big time, zal wel iets met klank te maken hebben.
      Let ook niet op de met zijn ogen knipperende man (hij is corrupt, want Italiaan, ik voel het aan mijn water, op de en of andere manier). Maar ik zou haar doen.
      #MeToo     (zeg me dat het latex is en geen plastic)
      Trusten
    • Deze stars zaten al ruim een jaar in een plastic zakje. De laag winokur 20 is idd wat broos geworden.
    • Hallo mede pyro's   Sinds enkele maanden ben ik fors aan de gang gegaan met het zelf rammen van pijlen. Hier gebruik ik een 19mm coreburner voor met de volgende comp 70-20-10 enkel een aantal keer door een zeef halen. Na een aantal pijlen te hebben gemaakt ben ik er eens een aantal gaan testen, ik verwachte eigenlijk een cato omdat ik op meerdere fora vernam dat het een kwestie van tijd is wanneer het gaat lukken. Sterren bp en flash maak ik uiteraard zelf het enigste wat ik van mijn pijlen niet zelf maak is het visco fuse om te ontsteken.   Ik ben twee weken geleden op het punt gekomen om er eens haeders op te gaan maken en deze te vullen met zand tot een gewicht tot 290gr Ik moet zeggen dat het mij totaal niet tegen valt wat deze pijlen kunnen dragen tijdens hun vlucht. Van de week heb ik een aantal pijlen gemaakt van 100gr salute die ik netjes af gespikt heb wat is het toch mooi om deze hobby uit te kunnen voeren   Gister ben ik begonnen met het maken van wat sier pijlen met botemshot deze wil ik gaan testen met O&N mocht dit goed gaan dan is er voor mij de mogelijkheid om volgend jaar alles tot in de puntjes te gaan perfectioneren   Helaas ben ik niet in de gelegenheid om foto's te prlaatsen van mijn gemaakte pijlen ivm veiligheid. Ik post niet zo heel veel maar een trots persoon wilt toch wel eens zijn verhaal dezen met wat andere liefhebbers.....   Salute
    • Ik snap 100% wat je bedoelt die soort van 'toffees' was meer een soort van proof of concept. Het was meer om een keer te proberen had er een extreem lange lont aan gemaakt en had een muur waar ik achter kon gaan staan. Dit had ik eigenlijk bij mijn post moeten zetten hetzelfde met de pvc hulzen. Ben nu ook bezig geweest met het maken van papieren hulzen. Ik heb aleen moeite met het maken van de pluggen. Wat je zij over die klei pluggen als ik een kant dicht maak doe er buskruit in dan lijkt het mijn niet zo verstandig om dan op de bovenste laag nog meer klei te doen en daar op te gaan rammen om het samen te persen is daar een andere oplossing voor of is het veilig. Ik heb ook gezien dat ze rondjes papier of karton op stapelen met steeds een beetje lijm er tussen is dat een goed idee.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online