Jump to content
PyroForum.nl

info gevraagt over compositie


pyroshark

Recommended Posts

beste forumer (s)

ik kwam deze compositie tegen , en ben op zich wel benieuwd wat deze compositie doet

weet iemand , of kan iemand me uitleggen wat de volgende compositie voor is te gebruiken

ik heb al van verschillende verhalen gehoord maar , maar die waren verschillend . de 1 zegt je kan er een leuke knaller van maken en de ander zegt dat het een sterren compositie is

Potassium Nitrate 65


Charcoal Airfloat (ligthweight)15


Sulfur 10


Diatomaceous Earth 5


Silicon, 325 mesh 5



kan je dan bijv de Potassium Nitrate vervangen door kaliumperchloraat , en is die dan wel stabiel genoeg ivm met sulfer en Silicon ?



greetz pyroshark

Link to comment

Volgens mij kun je hier geen knaller van maken en is het ook niet echt bedoeld voor complete sterren. Het is een hot prime, een dun laagje die je over ronde sterren kunt aanbrengen. Sommige sterren zijn moeilijk te ontbranden en een prime kan de ontbranding stimuleren. Vooral door de silicium doordat die ontbrandt met een hele hoge temperatuur. Diatomaceous earth bestaat ook voor een deel uit sicilium, maar zal wel met de korrelgrootte te maken hebben.

Volgens mij kun je de kaliumnitraat wel vervangen voor kaliumperchloraat, aangezien het onder andere de componenten van buskruit bevat en in buskruit kan je die vervanging wel doen. Wel heeft de druk een grote invloed op de verbrandingssnelheid van de compositie door de kaliumperchloraat, maar voor een prime maakt dat niet zo veel uit volgens mij, omdat de gevormde gassen goed kunnen ontsnappen. Maar misschien kan het in dit geval ook wel zijn dat de ster dan assymmetrisch ontbrandt, omdat in de richting van de beweging de druk wel hoger is door compressie :P Maar het toevoegen van kaliumperchloraat voegt eigenlijk niks toe aan de formule en bovendien is het veel duurder en moeilijker te verkrijgen dan kaliumnitraat.

Edited by robbiedoes
Link to comment

Sterker nog. Het is Fencepost prime.


beste forumer (s)

kan je dan bijv de Potassium Nitrate vervangen door kaliumperchloraat , en is die dan wel stabiel genoeg ivm met sulfer en Silicon ?




Met als doel? Waarvoor zou je dat willen doen als je niet weet wat voor compositie het in eerste instantie was?
Verklaar je nader.
Link to comment

Hallo, Robbiedoes bedankt voor de info super. Ik ga dan ook geen kaliumperchloraat gebruiken. :)

Ik heb de vraag gesteld omdat ik deze compo niet wist en hier verschillende verhalen over heb gehoord. Wat enz. doet er niet toe. Ik stel de vraag alleen maar om zekerheid te krijgen.

Volgens mij had jij al eens een warning voor taalgebruik gehad Pyroshark!? Buiten het feit dat je blijkbaar niet wil verduidelijken waarom je een vraag stelt, wat niet uitnodigd nog eens een antwoord voor jou te willen zoeken, is het ook nog eens ontzettend lastig jouw posts te ontcijferen. Ge-edit door Rocketier.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...