Jump to content
PyroForum.nl

Hallo, Ik ben NightFox ^^


_NightFox_

Recommended Posts

Hey iedereen,

Nou ik ben Maarten.
17 jaar alweer.

Ik heb al 4 jaar ervaring met pyrotechniek, maar wil me nu meer focussen op professioneel vuurwerk.
Tot nu toe heb ik alleen Kas-rookbom. gesmolten Kno^3+suiker-rookbom gemaakt.
Ik wil gaan beginnen met shells, maar dat gaat niet gemakkelijk worden en kan ik wel wat hulp gebruiken ^_^ .

Me eerste shell gaat TigerTail star worden en denk 2 of 2,5 inch shell om mee te beginnen.
Als jullie tips hebben voor me eerste shell pm me dan, graag , alvast bedankt : ).
Ik zit al beetje op pyro-shop te kijken maar sommige dingen snap ik dan nog niet.
bv. hoeveel lift charge je nodig hebt voor X gewicht. en hoe lang de lont moet zijn voor de delay van de ontploffing van de shell.
En wat voor lont je nodig hebt voor het afsteken van de hele shell en alles zelf.

Naja.
ik hoop dat jullie wat meer van me weten.
En beetje respect kunnen tonen voor deze beginner : D.
Zal wel goed gaan.

EDIT:
Ik heb thuis nog 2kilo Kno^3 liggen en moet nog zoeken voor dextrine en zwavel.

Gz,
NightFox

Edited by _NightFox_
Link to comment

Welkom! Ik zou niet meteen proberen te beginnen met 2''ers. Belangrijk is dat je eerst veel leest en begrijpt hoe alles in elkaar zit. Als je al gelijk begint met het echte werk begint is de kans enorm dat alles in het begin meteen mislukt. Beginnen met meal maken en wat testen en kleine devices maken lijkt me een goed begin.

Veel plezier en stay safe!

Link to comment

Oke,

bedankt voor jullie reply.
Ik heb helaas nog geen buskruit gemaakt.
Komt doordat het lastig is om aan zwavel te komen is.
Heb er veel op gezocht enzo.
Er bestaan doe-het-zelf wijnwinkels daar kan je kopen maar dat is wel meteen Brabant en ik woon in noord-Holland xD
en Apotheek lijk me lastig.
Ik wou zowiezo beginnen met buskruit maken vorm ik 1kg kno^3 wel om naar buskruit en dat dan millen xD.

EDIT:
Ik lees ook heel veel op dit forum, maar blijft knap lastig ^_^

Gz,
NightFox ^^

Edited by _NightFox_
Link to comment

Als je nog niet aan chems kan komen zou ik het ook nog maar even laten om met shells te beginnen, ga eerst verder op zoek naar goedkope bronnen en koop daar in en lees ondertussen echt heel veel!

Welkom

Link to comment

Welkom,

Waarschijnlijk is het slecht advies maar;
Ik vind 2 inch wel goed om mee te beginnen, die 1 inch shells zijn zo`n gepriegel...
Volgens mij was mijn eerste zelfs een 3 inch.
Daarmee is alles meteen redelijk logische op schaal.
Beetje investeren in een goede mortier, schaaldelen en andere benodigdheden.
Netjes op een afgelegen terrein met een lange visco proberen kan volgens mij weinig kwaad.
Voor de rest eerst goed oriënteren en alles 2 keer lezen.

Groet,

Jaap

Link to comment

Ik? Ik heb er met oud en nieuw een stuk of 5 afgestoken, TT, C8 en meal+Al sterren. allemaal met 1 gram wisthle en ze breakte netjes met een rond boeket. Ik heb alleen niet gefilmd. ^_^
Ik zal één deze dagen wel een keer een C8 2"shell posten ofzo om te laten zien.

ltr

Link to comment

Welkom!

laat die shells nog maar even voor wat ze zijn en begin wat kleiner.

Het leren produceren van basismengsels zoals mill dust (aka meal powder) en het maken van sterren is essentieel. Verder is het echt belangrijk om een beetje aan te voelen wat je met een klein beetje explosief/brandbaar mengsel al aan kan richten dat zorgt er voor dat je niet zomaar roekeloos te werk gaat. Dat leer je alleen maar door ervaring op te doen, daarom kun je beter klein beginnen.. Leer ook een beetje de chemische principes kennen op basisniveau, dat scheeld. KNO3 based mengsels zijn het best om mee te beginnen.

Succes!

Link to comment

Bedankt voor jullie welkom,
Heb iemand ontmoet van forum en die helpt me goed, thx ^^.
Ik snap dat ik met meal moet beginnen dats is vrij logisch nodig voor pulverone en meal coated rice huls xD
Maar wil toch op shells richten, daar zit me intresse nu wel.

Nogmaals bedankt voor dit welkom ^_^
Greetz,
Nightfox

Link to comment

nouja, allereerst welkom. En weet zeker dat je er klaar voor bent. Mijn intresse ligt ook bij shells en pijlen. Vooral pijlen eigenlijk. Maar die ga ik de komende 2 jaar, shells niet, pijlen wel, echt niet proberen te maken (alsof me ouders het daar mee eens zouden zijn) maarja, als jij zegt dat je er klaar voor bent.. Zorg in ieder geval dat je zelf heelhuids ervan afkomt, en geen schade aanrichten ^_^

Helderdje

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...