Jump to content
PyroForum.nl

Hallo, Ik ben NightFox ^^


_NightFox_

Recommended Posts

Hey iedereen,

Nou ik ben Maarten.
17 jaar alweer.

Ik heb al 4 jaar ervaring met pyrotechniek, maar wil me nu meer focussen op professioneel vuurwerk.
Tot nu toe heb ik alleen Kas-rookbom. gesmolten Kno^3+suiker-rookbom gemaakt.
Ik wil gaan beginnen met shells, maar dat gaat niet gemakkelijk worden en kan ik wel wat hulp gebruiken ^_^ .

Me eerste shell gaat TigerTail star worden en denk 2 of 2,5 inch shell om mee te beginnen.
Als jullie tips hebben voor me eerste shell pm me dan, graag , alvast bedankt : ).
Ik zit al beetje op pyro-shop te kijken maar sommige dingen snap ik dan nog niet.
bv. hoeveel lift charge je nodig hebt voor X gewicht. en hoe lang de lont moet zijn voor de delay van de ontploffing van de shell.
En wat voor lont je nodig hebt voor het afsteken van de hele shell en alles zelf.

Naja.
ik hoop dat jullie wat meer van me weten.
En beetje respect kunnen tonen voor deze beginner : D.
Zal wel goed gaan.

EDIT:
Ik heb thuis nog 2kilo Kno^3 liggen en moet nog zoeken voor dextrine en zwavel.

Gz,
NightFox

Edited by _NightFox_
Link to comment

Welkom! Ik zou niet meteen proberen te beginnen met 2''ers. Belangrijk is dat je eerst veel leest en begrijpt hoe alles in elkaar zit. Als je al gelijk begint met het echte werk begint is de kans enorm dat alles in het begin meteen mislukt. Beginnen met meal maken en wat testen en kleine devices maken lijkt me een goed begin.

Veel plezier en stay safe!

Link to comment

Oke,

bedankt voor jullie reply.
Ik heb helaas nog geen buskruit gemaakt.
Komt doordat het lastig is om aan zwavel te komen is.
Heb er veel op gezocht enzo.
Er bestaan doe-het-zelf wijnwinkels daar kan je kopen maar dat is wel meteen Brabant en ik woon in noord-Holland xD
en Apotheek lijk me lastig.
Ik wou zowiezo beginnen met buskruit maken vorm ik 1kg kno^3 wel om naar buskruit en dat dan millen xD.

EDIT: