Jump to content
PyroForum.nl

Kurzweil en Chemie


Guest Goner

Recommended Posts

Guest Goner

Ik vind dit onderwerp niet direct passen in het topic over dyslexie dus heb er maar een nieuw topic over gemaakt!

Ik ben zelf een dyslect en heb voor een tijd terug kurzweil 3000 aangeschaft, voor de mensen die niet weten wat dit is:
Lexima: Kurzweil 3000

Nou is mijn vraag of er hier op het forum mensen zijn die gebruik maken van kurzweil (3000) en hoe zij de uitspraak wat betreft chemie naar hun hand zetten.

Er moet namelijk voor elke formule een leesbare tekst geschreven worden, aangezien het text-to-speach software is zal alles heel letterlijk worden voorgelezen dus: CH3COOH wordt voorgelezen als ch3co. Nog erger is het met hydraten et cetera!

Edited by lennard
Link to comment

Heb zelf ook kurzweil, mooi programma.

Er bestaan voor zover ik weet geen functies die het uitspreken van chemische formulles ondersteunen.
Je zult er gewoon doorheen moeten luisteren wat opzich wel frusterend is omdat het dan moeilijk verstaanbaar is.

Link to comment
Guest Goner

Het werkt inderdaad perfect, de uitspraak is enkel te veranderen door het woord te markeren en dan onder hulpmiddelen uitspraken te selecteren en de uitspraak aan te passen. Dit doe ik dan zo bij bijvoorbeeld glucose: C6H12O6, ik typ dan gewoon c6.h12.o6 in. Ik had alleen gehoopt op een uitbreiding oid!

Iemand anders nog suggesties?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...