Jump to content
PyroForum.nl

Bowtie shell


Bass

Recommended Posts

Hallo allen, ik heb laatst getracht een bowtie shell te maken (zoek bowtie shell op youtube voor het effect). Helaas lukte dit niet en waarschijnlijk omdat ik een ronde shell heb gebruikt. Na ff nadenken kwam ik erachter dat er voor dat effect een cylindrische shell gebruikt wordt.
Waarschijnlijk een stevige shell met zwakkere eindstoppen, breakcharge in het midden en sterren aan de uiteinden. Heeft iemand ervaring met het maken van zulk soort shells? Ik ga nog even verder experimenteren :D

Link to comment

Hier word gewoon een aerial shell voor gebruikt hoor. Je moet gewoon de stars op de goede plek lijmen.
Mijn ervaring is dat je niet te veel (smelt) lijm moet gebruiken om ze vast te lijmen, dat is niet er goed voor het effect.

Link to comment

Doe er voortaan een streeptje tussen: Bow-Tie. (fon.: boowtaai) Ik las namelijk fonetisch: bouwtie shell. xD

Ik denk dat deze shells cilindrisch zijn en op een aparte manier gepaste. Beschouw het als 2 starmines met een gezamenlijke lift. ^^
De middelste ring maakt het NOG lastiger.

Edited by Hardcore Bob
Link to comment

In fon. is het bouw-taai. Niet boow, maar dat doet er niet toe.
Deze shells zijn niet cylindrisch maar rond, de chinezen/japanners (allemaal hetzelfde :D ) hebben dit uitgevonden. Om deze te maken moet je een groot caliber gebruiken, vanaf de 4", wil je een leuk resultaat krijgen. Het motief spreekt voor zich.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...