Jump to content
PyroForum.nl

Vuurpijl


Recommended Posts

Het was een tijdje geleden dat ik nog een vuurpijl had gemaakt. Ik had het een jaar opgegeven omdat ik niet aan stoffen kan geraken om leukere effecten te creëren met mijn stars (zoals aluminium, ijzeroxide, ..).
Ik heb besloten om toch nog eens een pijl te maken met een kleine payload.
Laat maar weten wat jullie er van vinden en ik sta altijd open voor goede advies.
Ik denk dat deze zo een 90meter hoogte haalde.

ID:16.3mm
Noz: 3.5mm
Meer details volgen nog.

MVI_3807e2.avi

Link to comment
Wat voor houtskool gebruikte je? Er zit niet veel power achter maar het was wel een mooie.
90 meter lijkt me wel wat hoog.

Ik gebruik houtskool van de BBQ omdat ik geen beter ter beschikking heb ;) . Deze sla ik eerst fijn, maal het in zo een mixer met draaiende messen. Daarna gaat het nog eens voor 15uur in een ball mill wanneer het gebruikt wordt in MP.
Om meer kracht te krijgen heb ik zeker wat zuiverder en fijnere C nodig?

Het was idd een pvc buis als motor, Payload was cyll. shell met gewone pumped BP stars.

Motor: 27.50g
Payload: 14.32g
Stok: 31.3g
TOTAAL: 75g

Core was ongeveer 5mm. Zou deze dan ook dieper moeten zijn? Edited by maverick911
Link to comment
Ik gebruik houtskool van de BBQ omdat ik geen beter ter beschikking heb ;) . Deze sla ik eerst fijn, maal het in zo een mixer met draaiende messen. Daarna gaat het nog eens voor 15uur in een ball mill wanneer het gebruikt wordt in MP.
Om meer kracht te krijgen heb ik zeker wat zuiverder en fijnere C nodig?

Het was idd een pvc buis als motor, Payload was cyll. shell met gewone pumped BP stars.

Motor: 27.50g
Payload: 14.32g
Stok: 31.3g
TOTAAL: 75g

Core was ongeveer 5mm. Zou deze dan ook dieper moeten zijn?


Ja met BBQ zal je waarschijnlijk wel wat dieper kunnen dan neem je beter een 4 of 4.5 nozzle. Tot over de helft moet wel lukken met die core.
Als je beter en snellere brandstof wil gebruik dan wilgenhoutskool. BBQ-C is mischien wel zuiver maar heeft een hoger soortelijk gewicht.
Link to comment
Ja met BBQ zal je waarschijnlijk wel wat dieper kunnen dan neem je beter een 4 of 4.5 nozzle. Tot over de helft moet wel lukken met die core.
Als je beter en snellere brandstof wil gebruik dan wilgenhoutskool. BBQ-C is mischien wel zuiver maar heeft een hoger soortelijk gewicht.


Ok bedankt ;) Ik zal bij mijn volgende eens een diepere core boren en een iets grotere nozzle nemen en dan kijken naar het effect hiervan.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...