Jump to content
PyroForum.nl

Redox


redox

Recommended Posts

Goedendag allemaal,

Ik ben Gideon en ben 16 jaar, en studeert in Wageningen. Zit in het 1ste jaar MLO, en heb het volkomen naar me zin.

In de intresse in chemie, kwam ik ongeveer 2 jaar geleden op dit forum. Sinds die tijd lees ik al actief mee. En ik dacht ''naar O&N toe, even aanmelden!" Zo bij deze.
Wat mij het meest boeit in de pyro = Sier vuurwerk.(En op zijn tijd een knal, is ook wel leuk!)
Om maar een voorbeeld te geven. Heb al meerdere fonteinen gemaakt, van de standaard meal+metaal tot de wat ''ingewikkelde" compo's.

Ben nu net een paar maanden bezig met het schieten van shells. Ik zit daarmee nog in de leer fase maar als ik een goedgelukte 2'' de lucht in zie gaan + het gewenste effect is dat prachtig.

Ik hoop hier kennis te kunnen opnemen en natruurlijk ook uitwisselen.

mvg Gideon

Oja missien leuk om even te vermelden. Ben nu bezig met een carbid vergasser voor O&N.

Edited by redox
Link to comment

Het lijkt me dat we weer een serieuze member erbij hebben, welkom. Ook mijn complimenten voor het gebruik van hoofdletters en goede spelling, de meesten vergeten dat in hun eerste post :P .

Edit: blijkbaar had ik dubbelgeklikt op de submit button, bovenstaande stond er 2 keer...

Edited by miech
Link to comment
Ik ben Gideon en ben 16 jaar, en studeert in Wageningen. Zit in het 1ste jaar MLO, en heb het volkomen naar me zin.


Hier zit er nog één, zit je op rijnijsel? Ik ga naar Arnhem :P

Zo te zien ben je een serieuze member, dat willen we hier zien :P.

Oja, ook ik begin net met shells.

In elk geval, welkom!
Link to comment
Hier zit er nog één, zit je op rijnijsel? Ik ga naar Arnhem :P

Zo te zien ben je een serieuze member, dat willen we hier zien :P.

Oja, ook ik begin net met shells.

In elk geval, welkom!


Nou tot volgend jaar! Door apparatuur te kort kan ik maar 1 jaar in Wageningen volgen, zodat dat ik de restende 3 jaar in Arnem blijf.

@ Yellowcard: De golfbal werd nog door geen member gebruikt dus vandaar:)

En bedankt voor de welkom ontvangst.
Link to comment
Nou tot volgend jaar! Door apparatuur te kort kan ik maar 1 jaar in Wageningen volgen, zodat dat ik de restende 3 jaar in Arnem blijf.


Dat wordt dan nog druk in de pouzes met al die extra studenten :P

Wat aan siervuurwerk heb je zoal trouwens allemaal gemaakt? Edited by pyrobass
Link to comment

In Wageningen hebben we 1 klas die de opleiding doe. Dus hebben we alleen mijn klas die apart pauze heeft. Word dus lekker gezellig daar in Arnem.

Ben al een tijd bezig om een grote flowerbed te maken.
Zit nu op en ongeveer 20 1'' cilinder motiertjes. De shells hebben een simpel effect. De meeste gaan met een rode of groene tail de lucht in, waarvan elk 2 gram flash + 10 meal round stars bevat.

En 1 van me favo's: Een draaiend zonnetje waarvan je de 3 fonteintjes exact het zelfde maakt. Zodat je opeens tegelijk van kleur kunnen veranderen.

mvg redox

Edited by redox
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...