Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben..


Cyber

Recommended Posts

Yo mensen, mezelf maar even voorstellen.

Ik ben Cyber, 21 jarige DIY'er uit amersfoort.
Ik heb nog niet zo veel ervaring met "scheikundig exotherme reacties" al moet ik zeggen dat 3 meter PVC met luchtgaten en sterretjes bij ons de straat altijd erg leuk is :P
Ben van plan om betere/mooiere/grotere dingen te laten reageren, maar bedacht dat ik dat maar beter kon doen met mensen die me advies kunnen geven over wat je wel en niet moet doen (vandaar dat ik hier ben :P )

Mijn hobbies zijn fitnessen, hardlopen, gamen, vuurwerk en chillen.

Ben benieuwd hoe het hier is :D !

Link to comment

niet meer dan roken, denk ik.
maar gezien niet iedereen er zo over denkt, afsteken op een plaats waar niemand was leek me wel zo aardig :P gaf een mooie lichtshow trouwens !

hoop hier veel te leren, is voor mij een erg lange tijd geleden sinds ik laatst scheikunde les heb gevolgd, dus wat les in de zuivere vorm van deze kunst is altijd welkom :P

Edited by Cyber
Link to comment
  • 2 weeks later...
niet meer dan roken, denk ik.
Ik hoop toch niet dat je die rook bent gaan inademen, want geloof me; een paar teugen van die rook is een héél stuk schadelijker dan wel twintig jaar roken! :P
Bij het ziekteplaatje horen o.a. directe vergiftiging door schadelijke plastic-rook en kankerverwekkende stoffen. En dan reken ik de enorme hoeveelheden stikstofmonoxide (CO) niet eens mee.

hoop hier veel te leren, is voor mij een erg lange tijd geleden sinds ik laatst scheikunde les heb gevolgd, dus wat les in de zuivere vorm van deze kunst is altijd welkom :P
Ik hoop ook dat je hier veel leerd en dat je dat ook echt van plan bent om te doen. Scheikunde is echt een must hier om ook te begrijpen wat je doet en niet zomaar klakkeloos te doen wat anderen voorstellen. Als je je hersens erbij houdt en niks doms doet/zegt (en vooral op spelling en punctuatie let) dan zul je hier een leuke tijd hebben.

Welkom!

P.S. Over wat je niet meteen moet doen/zeggen, kijk hier. Edited by mwb
Link to comment
stikstofmonoxide (CO)


Eh een typfout neem ik aan? :P Het moet natuurlijk KoolstofMono-Oxide zijn, maar typfouten maak ik ook. *kuche* steenkool :P

Die PVC rookbommen zijn inderdaad zeer ongezond, check altijd waar de wind heen staat en laat het dus ook niet een woonwijk in waaien... Tenzij je de buren haat natuurlijk.
Link to comment

Stikstofmonoxide heeft de molecuulformule NO.

Koolstofmonoxide heeft de molecuulformule CO.

Overigens hangt de concentratie CO en NO sterk af van het punt waarop je zou meten. CO en NO oxideren namelijk in een zuurstofrijke omgeving direct door naar het bijbehorende dioxide. Deze stoffen zijn overigens net zo giftig al dan niet giftiger in hoge concentraties.

Edited by Tyneman
Link to comment
×
×
  • Create New...