Jump to content
PyroForum.nl

3'' Report Vuurpijl


Recommended Posts

Mensen,

Hier nog een filmje van mij. Een vuurpijl met een 3'' round shell report erop.
Ja, mijn motoren kunnen aardig wat tillen :P .
Gegevens:

Motor:
18mm Diameter, pvc
6mm Nozzle
10mm Core
Balsa meal
3mm gaatje in de bovenste eindstop voor de shell

Shell:
3'' ronde kartonnen shell, 4 lagen Gom-Tape pasting
KClO4:GD flash met wat Titanium krullen.
Dit in een dun papieren zakje, en dit in de Shell. Veel open ruimte overgehouden.

Zie het filmpje voor het resultaat :D .

Groetjes, Yellowcard :D

ps. Let niet op die domme tweelingbroer van me, die heeft nu een stopwoordje; ''naaice''

3___pijl_Edited_3333.wmv

Edited by yellowcard
Link to comment

Mooie movie & mooie pijl!

Je denkt eerst zo van 'hmmm mooie sierpijl dat er aankomt' en dan die donderse klap er bij, best wel leuk. :P

Nog even een paar vragen :

Hoe ver stond je er eigenlijk vandaan en wat was de lading van je flash (in gewicht?)

Hoe was je flash samengesteld (verhoudingen dan)

Mvg,

Link to comment

@ Knallerdeknal, 't was standaard KClO4:GD = 2:1 flash. Hier zaten dus Titanium krullen door heen gemengd, en dit zat in aan papieren zakje in de shell. Dit nam iets minder dan de helft van de shell in beslag, dus het zal iets van 20-25 gram zijn geweest denk ik.
Ik stond er iets van 30 meter vandaan denk ik, flink een eind. Ik had 2 van deze motoren gemaakt, want ik weet dat je met balsa meal best wel een hoog CATO risico hebt, maar die ging perfect dus heb ik op deze lekker een 3'' gebouwd.

De motor is dus gewoon van PVC, van met een paar lagen gom tape eromheen, voornamelijk om de shell dus erop te pasten, maar ook tegen eventuele uitzetting van het pvc. Het heeft 3.5 mm dikke wanden, maar toch. En het ziet er natuurlijk gelikt uit :P .

Benieuwt of deze motoren ook een 3'' met stars en alles kunnen tillen, die wegen toch al snel 110 gram.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...