Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben...


Black-Pyro

Recommended Posts

Gegroet,

Ik ben Black-Pyro.
Ik ben 14 en woon in Oost-Nederland.
Ik zit hier al een half jaar rond te kijken (Dus ik ben geen Oud en nieuw noob).
Mijn praktische ervaring met pyrotechniek heb ik nog niet echt, maar ik krijg deze Kerstvakantie waarschijnlijk mijn eerste chemicalien binnen (KNO3, zwavel en houtskool).
Ik zit in de 2e klas en ik doe HAVO.
Mijn hobby's zijn voetballen, computeren en lezen.

Heb je vragen? Stel ze maar.

Link to comment

Kijk eens aan! Welkom!

Wat ik even kwijt wilde, is dat ik het zeer mooi vind, dat je gewoon met de basis gaat beginnen (KNO3, S en C) in plaats van meteen met flash of whistle aan de slag te gaan. Het is veiliger, en je kunt er zeer veel mooie dingen mee maken. Ga niet overhaasten nu O&N er weer aan komt. Je kunt beter goed oefenen, zodat het volgend jaar mooi is, dan dat je nu iets fout gaat doen...

Veel plezier, en productiviteit toegewenst :huh:

Link to comment

Welkom,
veel geluk met je Candy-pijlen, de mijne graken nooit verder dan 50m hoog of ze blijven gewoon staan.
Persoonlijk vul ik mijn pijlen altijd met H3 , 90% core,1/3 tot 1/4 van de ID nozzle.
Ze gaan mega snel en nog nooit mislukt ook graken ze altijd honderden meters.

Hopelijk krijgen we veel mooie filmpjes van jou.
En wens ik je veel geluk.

Edited by N2O
Link to comment

Als ik jouw was zou ik eerst gaan beginnen met het maken van meal, daarna pulverone. Als je nog geen wilgenhoutskool hebt, wilgenhout verkolen. Daarna nog betere pulv.(wilgen dus). Dan wat tigertail stars(dat is te maken met KNO3,C,S). Dan wat comets(tails, of hoe ze ook mogen heten). Dan pijlen, en dan shells. Zo doe ik het ook in ieder geval. Het heeft voor mij geen zin om een shell te maken, omdat ik op het moment bezig ben met comets, Je moet namelijk de juiste maten hebben voor een shell(lontlengte, bepaalde hoeveelheid pulv. en nog wat dingen). Daar is mee te varieren uiteraart maar dat duurt tijd. Bij comets is dat niet zo heel erg het geval. Ik heb een paar dagen geleden míjn eerste succesvolle pijl gelanceerd en toen ontdekte ik dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Maar genoeg gelul.

Welkom op het forum. Superman21 haalde de woorden uit me mond, ik vond het namelijk ook leuk dat je met de basisdingen gaat beginnen.
Succes met de pijlen! :huh:

Link to comment
begin niet als sueno zegt met stars, pijlen en shells.

Heb ik gezegt dat hij daar mee moet beginnen? Volgens mij niet.


Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik pulverone ga maken.
Dat ga ik natuurlijk wel een keer proberen te maken.


Nee ik zeg ook niet dat je dat moet doen, maar zoals ik zei, is een beetje een opbouwende volgorde. Daar kunnen nog 1001 dingen tussen waaronder lont e.d. Edited by sueno
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...