Jump to content
PyroForum.nl

Bladiebla kutonderwijs.


Keesthemad

Recommended Posts

Ach ja, het lerarentekort. Ik vind dit een schandalig probleem. Wat ik uit dit artikel opmaak is dat ze dus geen financiële steun meer willen geven aan studenten, wat ik in principe geen probleem vind, alleen los wel het leraren tekort op. Wat nu in het middelbare onderwijs gebeurt kan gewoon niet zo. Ik heb op school bijna meer uren waar je zelf maar wat aan moet pappen dan dat ik les uren heb. :P Stel je de vraag waarom dit zo is aan een leraar krijg je een antwoord zoiets als: "Ja dit doen we expres zodat jullie leren om zelfstandig te kunnen werken". Geen slecht idee, alleen werk het niet op een middelbare school.

Dit is nou echt een onderwerp waar ik boos om zou kunnen worden, ik ben dan ook benieuwd hoe het over twee jaar is, het onderwijs.

-B.

Link to comment

Uhm, hoe wil je dan hoog opgeleide mensen krijgen in je samenleving, uit eigen zak een studie betalen is niet te doen, en dan spreek ik uit ervaring omdat ik gezien mijn leeftijd geen studiefinanciering krijg tot november. Alle boeken, reisgeld (nee ook geen OV) en collegegeld moet ik zelf bij elkaar zien te sparen, toch een dikke 3000E per jaar, en dan woon ik nog niet eens op kamers. Dan was het helemaal een ramp geweest. En dan gaan ze er vanuit dat je per week 60uur met je studie bezig bent, je hebt geen tijd om te werken dus zonder steun kom je er niet.

Dit is de eerste stap naar het vernietigen van de samenleving zoals wij die kennen.

"Verbeter de wereld, begin bij het onderwijs."

"Wees wijs, don't fuck up the onderwijs"

Enkele strijdkreten welke ik wel leuk bedacht heb al zeg ik het zelf. :P

Link to comment

Ik moet ook alles zelf betalen, aangezien ik geen overheidserkende opleiding volg. :(

Maar het onderwijs is inderdaad vrij krom. Neem bijvoorbeeld het volwassenonderwijs. Toen ik van de HAVO afkwam wilde ik eerst door avondstudie een ander profiel behalen. Ik moest alles zelf betalen (5000 euro) omdat ik al een ander profiel volledig had gehaalt, en dus in staat was arbeid te verrichten.
Als ik heel HAVO 5 voor 1 vak geen drol uitgevreten had, en ik expres niet geslaagt was had het me geen cent gekost, en had ik alles vergoed gekregen. :P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...