Jump to content
PyroForum.nl

MDMA explosief?


Recommended Posts

hey iedereen,

Ik heb mij een tijdje verdiept in de MDMAsynthese, en ik heb ergens een tutorial gevonden waarin werd uitgelegd hoe je dit kan maken (incl. alle chemicalien, glaswerk, stap voor stap uitgewerkt).
Mij lijkt het opzich wel geinig is keer te maken, maar ik hoorde dat als ze ("ze" van de politie) ergens een (illigaal) MDMAlaboratorium ingaan, dat ze dan allerlei beschermende kleding aandoen omdat de MDMA kan ontleden naar een explosieve stof / stoffen of iets dergelijks.

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt en of er op die manier nog gewoon grappige pyrotechnische klapperspulletjes gemaakt kunnen worden?

alvast bedankt

Grz

Peter

PS. als dit in strijd is met de forumregels moet een moderator dit maar even verwijderen, ik ben een braaf burger die gewoon zwaar geintreseert is in scheikunde

Link to comment

Drugssyntheses en gerelateerde dingen zien we hier liever niet, daarvoor zijn er andere sites en forums. Aangezien je hier de synthese zelf niet bespreekt of zet maar een algemene chemie vraag stelt kan het er nog wel mee door. :P

Ik heb nog even wat opgezocht over hetgeen wat jij zegt en niet direct iets concreets gevonden. Mij lijkt eerder dat ze die beschermende kleding aan doen tegen verschillende al dan niet slechte dampen die vaak in dergelijke labo's hangen. Of tegen bepaalde chemicaliën die daar te vinden zijn. Sommige labo's zijn in zo'n slechte toestand dat veel meer dingen voor een explosiegevaar kunnen zorgen.

Wat ik wel weet is dat 1 van de directe precursors tot verschillende amfetamine soorten explosief is. MDMA en gerelateerde drugs gaat imo niet terugvallen of ontleden naar deze precursor maar het kan zijn dat ze deze voorzorgsmaatregelen nemen indien er een grote hoeveelheid van deze stof te vinden is in zulk labo. Dat kan dan inderdaad voor een eventueel gevaar zorgen.

SWIM heeft trouwens een beetje ervaring met andere amfsoorten en nog nooit een probleem gehad met dit...zei hij.

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt en of er op die manier nog gewoon grappige pyrotechnische klapperspulletjes gemaakt kunnen worden?


Dit vind ik een nogal nutteloze en omslachtige vraag. Waarom zou je in hemelsnaam geinteresseerd zijn in explosies of knallen met redelijk dure en zeer vaak zeer illegale chemicaliën als je er zoveel andere leuke dingen mee kan doen. Er zijn zoveel k3wl mogelijkheden om knallen te maken en dit lijkt mij iets in die trend.

Als je knallen of explosies wilt moet je je maar met pyro en HE bezig houden en niet met dergelijke zaken, gebruik de stoffen voorwat ze dienen! Knalletjes op deze manier hebben niks met pyrotechniek te maken.
Link to comment

haha, mijn excuses als ik k3wl overkom, dit is niet mijn bedoeling.
Maar mij dunkt dat juist de makkelijkste manieren om springstoffen te maken k3wl zijn, want waarom zou je anders RDX gaan maken als je ANFO kan maken? Ik denk dat het juist is dat je soms iets nieuws zoekt en dat alles k3wl is als je niet weet wat je doet, en een croftybom hoog wetenschappelijk-intresant kan zijn als je tot de molecuul (bij wijze van spreken) kijkt wat er gebeurd bij de reactie.

Als je knallen of explosies wilt moet je je maar met pyro en HE bezig houden en niet met dergelijke zaken, gebruik de stoffen voorwat ze dienen! Knalletjes op deze manier hebben niks met pyrotechniek te maken.

Wie bepaald welke stoffen waarvoor bedoeld zijn? MDMA kan je zien als een drug die zekere invloed heeft op je hersenen, maar je kan het ook zien als puur een stof, één van de vele stoffen die in de scheikunde mogelijk zijn. Ik ben actief op een heel breed vlak van de scheikunde en veel van mijn interesses liggen ook in de biologie, en waarom zou ik deze interesses gescheiden moeten houden van elkaar?

Heel erg bedankt in ieder geval voor je antwoord, en nogmaals, het was niet k3wl bedoeld, het was enkel nieuwsgierigheid.

Grz

Peter
Link to comment

Het explosie gevaar komt meestal door de oplosmiddelen van de verschillende chems(ether, alcohol enz), en de beschermende pakken zijn waarschijnlijk voor de giftige dampen.

Link to comment
denk dat het juist is dat je soms iets nieuws zoekt en dat alles k3wl is als je niet weet wat je doet, en een croftybom hoog wetenschappelijk-intresant kan zijn als je tot de molecuul (bij wijze van spreken) kijkt wat er gebeurd bij de reactie.


Ik snap je punt hoor. Alles kan heel wetenschappelijk opgevat worden en zeer interessant zijn. Maar dat is niet wat we hier op dit forum doen. :P Dit is niet hoofdzakelijk een wetenschappelijk forum met uitgebreide theoretische discussie's over chemie of wat dan ook. Pyrotechniek is hier het onderwerp! Daar heb je soms ook een groot deel theorie voor nodig, zeker wanneer je je in de HE sectie waant.

Aangezien er op dit forum ook een groot deel mensen zit dat theoretisch niet zo sterk is maar dan wel weer heel van de pyrotechniek afweet gaan we op zulke onderwerpen niet zo diep in. Om deze redenen beschouwde ik jou vraag/interesse ook vanuit dat standpunt. :) Maar ik snap wel wat je bedoelt, alleen is dit forum daar niet altijd geschikt voor.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...