Jump to content
PyroForum.nl

Woytek


woytek

Recommended Posts

Nou ja bijna dan. Ik ben namelijk ook nieuw in de pyro business en kan dus ook geen geweldige vuurwerk entree verzorgen. Maar misschien binnenkort wel!

Ik ben eigenlijk begonnen naar aanleiding van de filmpjes op metacafe van shootingegg's. De maker liet in deze filmpjes zien hoe hij een rookbom maakt en het resultaat mag er wezen!

Vijf kilo kaliumnitraat gehaald en wat natriumbicarbonaat om mee te beginnen. Eerste rookbommetjes gewoon gemixt en gemalen met een vijzel. Vandaag twee kleine (15 gram) test exemplaren afgestoken die gemaakt waren door de suiker te smelten en daarin de KNO3 en NaHCO3 te mengen. Enige nadeel, ik was vergeten de KNO3 fijn te malen, DOH!

Ze rookten aardig maar de rook was lang niet dik genoeg naar mijn smaak! Ik zal me in het begin dus bezig houden met rookbommen en later overgaan op flash wanneer ik wat Al poeder heb gekregen. Lijkt me ook nog leuk om te experimenteren met vuurpijlen, maar ik zoek nog een manier om veilig mijn commerciële grofkorrelige buskruit fijn te krijgen voor een raketmotor. Gebruiken er trouwens mensen commercieel buskruit? Ik kan me voorstellen dat dit wel fijn is wanneer je een goede kwaliteit kruit wil voor bijvoorbeeld een zware vuurpijl.

Overigens lijkt het me ook leuk om een keer bij iemand te gaan kijken hoe hij een vuurpijl maakt, dus als je een beetje dichtbij woont laat maar weten! Heb eigen vervoer dus moet te doen zijn. Snap wel dat ik nu nog vreemd ben. :P

edit om even te reageren op morpheus:

Inderdaad slim om er bij te zetten! Ik heet dus echt Woytek (soms wordt dat inderdaad als forum naam aangezien) en woon in Nieuw Lekkerland. Klein plaatsje ten oosten van Rotterdam vlakbij Ridderkerk/Alblasserdam. Ik ben achttien jaar en studeer op dit moment Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek op de TU Delft.

Link to comment