Jump to content
PyroForum.nl

Negative-X variatie


crimpson

Recommended Posts

Hey,

Ik heb gister wat natronloog gekocht met de bedoeling om het ooit een keer te gaan elektrolyseren. Toen dacht ik opeens, Hey! NaOH reageert met aluminium. Toevallig had ik net gistermiddag mijn aluminiumpoeder met de post binnen gekregen. Toen heb ik een mengseltje gemaakt van KNO3 - C - Al, de verhouding weet ik niet precies meer. Ik heb een beetje van het poeder op een aluminium plaatje gelegt, een paar korrel NaOH erbij gedaan, en er water op gegooit. Het geeft eenzelfde soort effect als negative-X.

Voor degene die ook van plan zijn dit te gaan maken... Gooi de korrels hydroxide er pas bij als je het wilt ontsteken, het trekt erg veel water aan uit de lucht en zal daardoor spontaan ontbranden...

NXV.avi

Link to comment

Dát werkt lekker!
Dit kun je waarschijnlijk wel relatief veilig gebruiken in ontstekingen, gewoon een BP+Al mix waar je wat Natronloog over druppelt! ;)

Rookgranaat:
Core in je gesmolten rookmix, gevuld met BP + Al. Veilige mix. Zakje Natronloog erboven met een pin die je daar doorheen kan trekken of zo.
Ik wou dat eerst doen met KClO3+Suiker en een zakje H2SO4, maar dat zwavelzuur valt je plastic zakje snel aan. NaOH minder hoop ik.

Daarnaast kun je ook je lonten tippen met deze mix, 100% veilige mix, en dan voor ontsteking in flesje natronloog tikken. :)

Ik zit vol inspiratie! Zal er deze vakantie eens mee gaan spelen. ^^

Link to comment
Daar heb je best een goed idee, de chems hiervoor zijn al een stuk makkelijker te verkrijgen. :)
Als je de eerste bent die deze compo gebruikt: Hoe ga je em noemen? :P


Ik denk eerlijk gezegt niet dat ik de eerste ben die dit bedacht heeft hoor:P. Als dit wel zo is, mogen jullie voor mij een naam verzinnen ;)

Ik was laatst bezig met het maken van KClO3 om het te laten ontsteken met zwavelzuur (Soort van rookgranaat maken zoals Stijntje net zei), maar mijn zwavelzuur is te laag van concentratie (37%). Toen dacht ik vanmorgen opeens misschien kan het ook met loog... En ja hoor:)
Link to comment

Ik zou voor de veiligheid iets harders nemen dan een plastic zakje, bijvoorbeeld een plexiglas plaatje dat je moet door breken, heb je wat meer kracht nodig wat mij toch veiliger lijkt. Of anders harde zakjes gebruiken zoals die van AN ;) coldpacks! Vergeet zeker geen delay compositie erbij te doen, maar daar ga je waarschijnlijk toch wel op denken, tenzij je het niet nodig vind, maar ik vind het toch iets te snel :)

Link to comment
Guest Rico

Mooi spul, als het dadelijk droog is ga ik wat testen. Ik wil niet dat het in mijn klauwen al vlamvat :)

EDIT : Werkt goed met alle compo's waar aluminium in zit. Brand erg aggressief als ik het in mijn flash doe ;)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...