Jump to content
PyroForum.nl

DEDICATED SERVER


gamekeeper

Financiering server  

53 members have voted

  1. 1. Hoeveel zou je bij willen dragen?

    • ?0,50 p/m (?6 p/j)
      4
    • ?1,00 p/m (?12 p/j)
      11
    • ?1,50 p/m (?18 p/j)
      3
    • ?2,00 p/m (?24 p/j)
      10
    • ?3,00 p/m (?36 p/j)
      3
    • ?4,00 p/m (?48 p/j)
      0
    • >?4,00 p/m
      2
    • NIETS
      20


Recommended Posts

Oke dan ! Ik had in het begin zo mijn bedenkingen. Omdat sommige mensen op het forum een beetje negatief uiten over anderen. Maar dat achterwegen gelaten, vind ik het een echt topforum met veel informatie. Waar ik later veel info wil gaan proberen, testen enzovoord. Als ik genoeg kennis heb !

Dus ik ga met Miech mee en ik kan dus ook wel 10 a 20 euro de jaar kwijt.

Gido

Link to comment

Ik ben ook wel bereid om een bijdrage te leveren, als alles een beetje goed geregeld is etc. Ik neem aan dat we binnekort wel horen hoe en wanneer we kunnen doneren? En als ik kijk hoeveel leden gamekeeper onderhand al heeft kunnen de kosten flink laag uitvallen, tenzij ook de meeste bereid zijn om een gift te doen.

Link to comment

Als de "standaard-bijdrage" €15,- wordt, en we gaan er van uit dat de €12 p/j-stemmers een extra 25 cent per maand ook nog wel kunnen missen ...

... dan zou er al €360,- binnen zijn.

Dan de overige members met meer dan 20 posts oid een eenmalige "gedwongen vrijwillige bijdrage" van €1,- en dan is dat geld geen probleem meer ... :mellow:

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Root Admin

Even een update, het is niet mogelijk om de server op de huidige lokatie te draaien (ruimte tekort, wachtlijst etc.), helaas.

Wellicht kan de server wel bij een commercieel bedrijf gecolocate worden. Dit is de beste aanbieding die ik ben tegen gekomen:

Colo1 Pakket (€ 35,00 p/m)
* Onbeperkt aantal U's rackspace
150 watt stroomverbruik
1 Mbit (95%) óf 200GB
100Mbit Uplink
Extra diensten
Contractsduur: 3 maanden
1Mbit is niet erg snel en er gaat veel tijd inzitten om dat ding te onderhouden.

Hoe denken jullie over deze nieuwe situatie?
Link to comment

1Mbit is genoeg om een forum / website te draaien. Maar met een beetje downloadverkeer (FTP/videoserver) zal de verbinding zo langzaam worden dat er zelfs een kans is dat het forum niet meer bereikbaar is.
Op een 100 Mbit verbinding moeten we best kunnen draaien. Het is niet zo dat we 10.000 users per dag hebben.
Gr33tZ

Link to comment
  • Root Admin

Probleem is dat een 100Mbit verbinding 1800 euro per maand kost als je die volledig zou gebruiken. Je zit wel aangesloten op een 100Mbit verbinding, maar je wordt afgerekend op hoeveel je daarvan gebruikt. 5Mbit (volgens 95%) zou bijvoorbeeld 127,50 per maand kosten.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...