Jump to content
PyroForum.nl

Antimoon trisulfide (GOLD STAR)


michielvv

Recommended Posts

Best pyro's,

Ik ben al in staat geweest verschillende star composites te maken zoals blauw / orange / rood maar nu zou ik graag een sprankelende gouden toevoegen.

Ik een recept voor goud vind ik Antimoon trisulfide. Dit is een bijzonder giftige en bijtende stof schijnt.

Ik heb gelezen dat het mogelijk is als vervanger zwavel te gebruiken. Lijkt mij onwaarschijnlijk maar heeft hier iemand ervaring mee?

Weet iemand misschien een samenstelling voor gouden stars?

Alle hulp meer dan welkom,

Michielvv

Link to comment

Bedankt voor de reacties;

De D1 Glitter zal ik eens proberen te maken.. Moet lukken lijkt me..

@ Bambil.. Nice schermafbeelding; zie hele mooie bloemen van goud en zilver!!! Zelf gemaakt? Wil je DIE recepten kwijt? Graag!!!

@ Mr. Stijntje.. Zal ik dan niet tegen het probleem aanlopen dat ijzer snel gaat oxideren? Is dat een probleem? Denk het niet hoop het niet, Bedankt voor de info! By the way; die Antimoontrisulfide was dat een éénmalige mogelijkheid tot aankoop of een blijvende?

Graag reacties;

Link to comment

Interresante link...

With the tooling and supplies gathered up, the project is begun by treating your steel filings with boiled linseed oil or paraffin. I purchased Skylighter iron borings (CH8160) and medium iron filings (CH8156) for this purpose. The borings are rather large, thin curls that need to be crushed a little to be usable. I did this with an old meat grinder and then screened out the fines to yield +20 mesh chips. To this is added an equal weight of the medium filings screened for 20 to 40 mesh. This mixture is then coated with the linseed oil and sprinkled thinly on waxed paper to dry. It takes 4 or 5 days to dry, so you need to plan ahead.


Hij beschermd zijn ijzervijsel met lijnzaadolie of parrafine, ik neem aan dat dat voor oxidatie is.

http://pyrotechniques.org/dwilliams/clarks...larksgiant.html

De hele site; met een paar interresante projecten en tool tips :P

http://pyrotechniques.org/dwilliams/projects.html



Lttrz

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ipv Sb2S3 kun je waarschijnlijk ook Fe2S3 gebruiken. Dit is te maken door Fe-poeder en S-poeder te mengen in de juiste verhouding (kwestie van even uitrekenen) en dit dan te ontsteken met een storm-aansteker of iets anders heet. Het gaat dan gloeien en een beetje vonken waardoor Fe2S3 ontstaat. Dit kun je verpoederen met een hamer of iets dergelijks en werkt ook erg leuk voor vonken.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...