Jump to content
PyroForum.nl

Kleine Mortiertjes


yellowcard

Recommended Posts

Kleuren effect ? Bij de knal dat je hem omhoog schiet heb je toch geen kleuren B) .
En inderdaad, flash is wel heftig spul om shells mee de licht in te schieten, vaak inderdaad wat te heftig. Maar het is mogelijk.
Bp/pulverone is inderdaad een stuk veiliger. Maar flashis spannender, en is veel spectaculairder als je daarmee een shell de luchtin schiet ;) .

Link to comment
  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Klopt, ik was een tijdje terug in frankrijk bij een vuurwerkshow, en ze hadden alle mortieren bijna 100% ingegraven, er stak maar 10cm boven de grond uit.
Ik stond (foutje) vlak bij een mortier toen hij afging (ja ik kwam van de verkeerde kant en veel te laat aangelopen) en ik ben me alleen kapotgeschrokken, maar heb geen échte knal gehoord, alleen een hele lage 'doeff'.
Het dempt dus erg goed als je je mortier ingraaft.

Ik heb inmiddels perfect quickmatch gemaakt, dus heb ook de mogelijkheid om mijn mortier in te graven.
Dit zal ik dan ook eens proberen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik zit al een hele tijd met een domme vraag over een cillinder shell. Het lontje dat er aanzit om de shell op zijn hoogste punt te laten onploffen, brand toch al volledig ( tot tegen de shell) zodra de shell wordt afgeschoten en duurt het toch nog maar een fractie om tot in de shell te geraken. Dus bijgevolg zou de shell vlak boven de grond onploffen. Of wordt er in de shell dan nog een lege ruimte ofzo voorzien want niemand heeft het er eens over. Hoe zit da nu precies?

Alvast bedankt :)

Link to comment

Meestal scherm ik mijn lonten helemaal af, zodat ze heel blijven. Goed visco kan best 2 centimeter door een strak opgerold kartonnetje branden.
Ik heb hier toevallig een 2" cilindrical liggen, ziehier:


Kartonnetje om lont rollen, stukje tape erop, en in de cilind. shell lijmen. (met smeltlijm oid)
Ik heb ook al eens een shell gevuurd met zelfgemaakt Timefuse, als je dat eenmaal onder controle hebt is het natuurlijk nóg beter.

Link to comment
Ik zit al een hele tijd met een domme vraag over een cillinder shell. Het lontje dat er aanzit om de shell op zijn hoogste punt te laten onploffen, brand toch al volledig ( tot tegen de shell) zodra de shell wordt afgeschoten en duurt het toch nog maar een fractie om tot in de shell te geraken. Dus bijgevolg zou de shell vlak boven de grond onploffen. Of wordt er in de shell dan nog een lege ruimte ofzo voorzien want niemand heeft het er eens over. Hoe zit da nu precies?

Alvast bedankt :)

Het lont wordt vaak een stukje omwikkeld met touw, zodat niet meteen bij de lift het lont al tot de eindstop opgebrand is. Zo ondervang ikzelf dat probleem in ieder geval...
Link to comment

Ik heb ook maar weer eens een Shell gemaakt.

Word vanavond afgevuurt. Ik ga hem ingraven. 7 gram Bp zit er in het onderste kapje, met in de shell 18 Slver Streamer stars

KClO3...................... 70
Al............................. 20
Natriumbenzoaat....... 10
Dextrine................ 5

Resultaat dus vanavond.

Groetjes, Yellowcard :)

Link to comment

@ Superstijn: 30mm ID, lengte is cm, zonder het buisje waar het kruit in zit.

@ Duvel, het is 250 mesh Aluminium poeder.
En die vage datum is omdat iedere keer als ik mijn Batterijen uit mijn camera haal, ze oplaadt, en ze er weer in doe, je opnieuw de data en tijd enzo weer moet instellen, waar ik nooit zin in heb omdat ik gelijk aan de slag wil. Luiheid om het opnieuw in te stellen dus :D .

Groetjes, Yellowcard :)

ps. Toch maar niet vanavond, want jackass the movie was op t.v. en wat gedoe over jackass the movie 2, en dat moest ik zien dus :P . Nouja jullie zien wel wanneer het filmpje online staat.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...