Jump to content
PyroForum.nl

MP explodeert


Recommended Posts

Hallo Pyro fans,

Ik ben sinds kort bezig met vuurpijlen en had vandaag een pijl afgestoken. Alleen zoals te zien is op de video is er een explosie tussendoor en vervolgens vliegt te pijl verder.
Ik heb de standaard compositie Meal powder gebruikt 75/15/10 KNO3/C/S. De pijl is 10 cm, diameter 12 mm gat 5 mm.

Komt dit, omdat de pijl niet goed aangestampt is, door de compositie of het gat is niet groot genoeg?
Nou is mijn vraag hoe kan ik dit voorkomen?

 

Link to comment

Hallo,

Ik heb zelf paper tubes gemaakt van Kraft papier en de pijl is 100 mm, diameter 12 mm gat 5 mm, nozzle 15 mm boven en onderaan en is van klei. Methode rammen met een aluminium buis en als de tube vol is, dit boren tot het klei aan de andere kant.

Edited by Nsk
Link to comment

Ik denk dat je eens een wat kortere core moet proberen, van zeg ik doe een gok de helft, en 4 i.p.v 5 mm diameter,  en je sas minder lang malen als je dat doet, met supersnelle meal zou ik alleen nozzle-loze pijlen maken.

Wat ook een reden kan zijn is dat er scheuren ontstaan in het dunne laagje meal rond je core tijdens het boren, 12-5:2 is immers maar 3,5 mm, als je dan al ietsje scheef boort zit je zo dicht bij de wand.

Grotendeels voorkomen kun je het door zeer consistente materialen en methodes te gebruiken, ( gekochte kokers / rockettools / pers ) maar dan nog blijft het trial en error, hoogstwaarschijnlijk moet je immers wel zelf de sas maken.

Snelste manier is dus een compleet invalide vliegende pijl maken die amper een pinda de lucht in krijgt, maar wel heel blijft, kun je daarna wel weer een wat langere core proberen.   

Edited by High Density
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...