Jump to content
PyroForum.nl

Shell vragen


dna

Recommended Posts

Beste allemaal,

Aangezien het algemene shell topic gesloten is heb ik een eigen topic geopend.
Het gaat om wat algemene vragen.

Hoeveel meal coated rice hulls (verder: MCRH) gaan er ongeveer in een 3" en 5" sferische shell?
Ik weet wel dat er na het vullen met sterren er gemiddeld 12g MCRH in een 3" cylindrische shell gaan.

Maakt het uit wat voor maat liftcup je gebruikt?
Pyrostuff heeft 3 maten maar zolang de de OD van de shell >60mm dan kun je toch altijd de grootste liftcups (OD 60mm) gebruiken lijkt me. De kracht van de liftcharge kan ten slotte toch alleen maar omhoog onder de shell in.

Edited by dna
Link to comment

Grootte van je liftcup hang met name af van de kwaliteit lift die je gebruikt, pulverone vraagt om meer volume. Geperst en gekorreld BK heeft een hogere dichtheid en heb je dus minder volume van nodig. Bij een 3" zou je aan een 44mm cup wel genoeg moeten hebben lijkt mij.

5" gaat ± 150 gram mcrh in.
3" zou ik niet weten... Ligt ook weer aan de grootte van je sterren.

Link to comment
Grootte van je liftcup hang met name af van de kwaliteit lift die je gebruikt, pulverone vraagt om meer volume. Geperst en gekorreld BK heeft een hogere dichtheid en heb je dus minder volume van nodig. Bij een 3" zou je aan een 44mm cup wel genoeg moeten hebben lijkt mij.

5" gaat ± 150 gram mcrh in.
3" zou ik niet weten... Ligt ook weer aan de grootte van je sterren.


Als ik 3" uitreken waar ik van de straal 2x 6mm aftrek voor sterren dan houd ik 125cm3 over voor MCRH (bij mij 12g).
Bij een 5" kom ik uit op 660cm3 voor MCRH dit zou dan 63g zijn.
Ener heb je een idee hoe dit kan?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...