Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben Cornelis


cornelis

Recommended Posts

Ik kwam jullie forum tegen. Ben 54 woon niet in Nederland en schrijf op dit moment en boek waarin Pyro mij als 14 jarige jongen aansprak.
Ik maakte toen (rook)bommen, het was eigenlijk het enige dat mij interesseerde.
Toen had ik een 9,5 voor scheikunde. Ik weet er inmiddels weinig meer van.
Ik heb heel vroeger Nitroglis gemaakt. Werkelijk levensgevaarlijk. Maar ja wat wil je jonge onderzoeker.
Nou dat was het wel voor nu.
Groeten van Cornelis

Link to comment

Bedankt voor de reacties, ik kijk gewoon even rond. Ik ben aan het schrijven over iemand die op 14 jarige leeftijd het dak van en garage en de vloer van zijn zolderkamer met zijn experimenten beschadigden. Weet/Kent iemand trouwens Doloriet een met huismiddeltjes te maken explosief.
Ik heb het vroeger gemaakt. Ik kan me herinneren ether een zuur en nog iets. Ik kom er wel op als ik de berichten doorlees.
Ik ben een groot liefhebber van vuurwerk en explosies maar, ik woon niet in Nederland vuurwerk is hier niet gebruikelijk behalve op 14 juli.

Link to comment
woon niet in Nederland

Ik moet echt beter gaan lezen voortaan ^_^

Steken mensen dan ook ZELF vuurwerk af? Hoe zit dat?
Ik denk dat ik hier een topic over ga openen. (Over vuurwerk (zelf afsteken of niet) en op welke dagen in verschillende landen)
Ik had namelijk gehoord dat wij Nederlands (en Belgen) best uniek zijn door met de jaarwisseling zelf vuurwerk te kopen.
Met Koninginnedag aanschouwen we doorgaans alleen professioneel vuurwerk.
Link to comment

Is het ook niet zo dat je een vergunning in Frankrijk moet aanvragen om vuurwerk af te steken op de 31e?

Ik denk dat ik hier een topic over ga openen. (Over vuurwerk (zelf afsteken of niet) en op welke dagen in verschillende landen)

Waarom zou je daar nou een topic over openen?

Wij zijn echt NIET uniek, kijk eens naar oost Europa... Daar is de omzet wat vuurwerk betreft in december misschien nog wel groter dan bij ons, ondanks de economische situatie!
Link to comment
Is het ook niet zo dat je een vergunning in Frankrijk moet aanvragen om vuurwerk af te steken op de 31e?


Dat werkt hier anders je vraagt het aan de burgemeester (in een dorp met 120 mensen is dat niet zo moeilijk)
Maar vuurwerk met oudjaar/nieuwjaar is hier ongebruikelijk. Edited by cornelis
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...