Jump to content
PyroForum.nl

Rook voor binnen


Paul

Recommended Posts

Kom in mijn oude lectuur nog een compositie tegen voor een rookverwekker voor binnenshuis.

25 delen zinkvijlsel
50 delen tetrachloorkoolstof
20 delen zinkoxyde
4 delen kielgoer

Aangezien de stoffen erg duur zijn heb ik de vraag of iemand een goedkopere variant heeft.

Link to comment

PVC is een mogelijke vervanger voor CCl4.
Hoewel meerdere mensen hier al mee getest hebben schijnt het toch niet echt een goede compo te zijn.
Zolang het maar in staat is chloor te doneren
CCl4 is niet alleen duur maar ook nogeens heel moeilijk te verkrijgen.

Ammoniumnitraat/suiker is voor binnen een niet zo'n schadelijke optie.
Voornaamste producten zijn lachgas , CO2 en wat roet.
Tyneman heeft hier wel een mee geexpirimenteerd (binnen).
De zoekfunctie zal wel resultaat leveren.

Edited by User1
Link to comment

Ik weet zeker dat dat zeer oude lectuur was. :D

Zinkoxide en CCl4 binnenhuis aansteken doe je alleen bij een slechte zelfmoordpoging.
Bekijk voor de gein deze MSDSjes eens:
Zinkoxide, (check vooral sectie 11) http://www.sciencestuff.com/msds/C2997.html
CCl4, (hoofdstukje 3) http://www.matheson-trigas.com/pdfs/msds/MAT04310.pdf


Het door jou aangegeven mengsel werd gebruikt in het leger voor rookpotten bij grote buitenoefeningen. En ik denk tegenwoordig toch ook niet meer.
Het enige wat enigszins aanvaardbaar is binnen zijn suikergebaseerde composities. En zelfs die zijn niet 'gezond' te noemen.

In het kort: Rook binnen, doe maar niet!

Gr33tZ, T.


P.S. Dat ik het wel deed was in OPDRACHT van mijn baas. Voor een brandoefening met alle veiligheidsmaatregelen aanwezig.

Link to comment
Guest Ericz

Als je nou eens alles mixt en nog een keer mixt daarna mix je het nog een keer door te mixen daarna na dat gemixt is pak je de staafmixer en mix je het nog een keer alles in de mix lekker mixen dus !
mixze !

Link to comment
Guest Goner

Als je nadenkt kom je er achter dat er bij de verbranding/ontleding van tetrachloorkoolstof. Uhm... misschien Chloorgas vrijkomt?

Juist en als je enige chemische kennis hebt weet je dat chloorgas niet goed doet... :D

Ericz: *Report*

Link to comment
Guest Goner

Haha ja we zijn het er over eens! :D Maar mijn punt was om er gewoon over na te denken voordat je zoiets binnen probeert, of er een topic voor opent!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...