Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Seamonkey


Recommended Posts

Hallo,

ik ben Seamonkey. Ik ben 28 jaar en woon in de provincie Antwerpen. Ik ben reeds gefacsineerd door vuurwerk en explosies sinds ik een jongetje van 10 jaar oud was. Omdat Internet in die tijd nog niet beschikbaar was, hield ik het maar bij commercieel vuurwerk 'ombouwen'
Sinds ik 2 jaar geleden enkele aardappellanceerders in elkaar heb geknutseld is m'n interesse terug gekomen voor scheikunde en pyrotechniek.
Mijn ervaring met pyro dusver:

  • Enkele KNO3 mengsels (buskruit en rookbommen)
  • Enkele thermiet mengsels (Ijzeroxiden en koperoxide)
  • Een paar gecontroleerde gasexplosies (voornamelijk dimethylether en acetyleen / zuurstof)
Van opleiding ben ik Elektronicus, maar ik heb een brede waaier van parate kennis. In september start ik met mijn bacheloropleiding scheikunde (avondonderwijs)
Verder ben ik nog klassiek gitarist en heb hiervoor al m'n vingers nodig. :blush:

Ik hoop veel op te steken van dit forum en hoop verder dat ik goed geholpen word, moest ik vragen hebben.


Hier zijn m'n eerste vragen reeds :
  1. Hoe gebruik ik sub- en superscript?
  2. Wat betekent iirc? Het wordt wel eens gebruikt hier.
Mvg,

Zee-aap
Link to comment

Allereerst welkom hier, je komt zeer zeker niet over als een 13-jarige 'bommenmaker' dus mijn respect heb je alvast.

Om je vragen te beantwoorden: [.sup]3[/.sup] en [.sub]3[/.sub]. Punten verwijderen geeft 3 en 3. Verder betekend iirc "If I recall correctly" oftewel "als ik me het goed herinner." Urban Dictionary, voor al uw afko-gerelateerde vragen. :blush:

Link to comment

Welkom!

Zo te zien nog eens wat goed vlees in de kuip. :lol:

Verder ben ik nog klassiek gitarist en heb hiervoor al m'n vingers nodig.

Dat zal geen probleem zijn indien de nodige zorg en respect tevoorschijn komt bij je experimenten. :)

Ik hoop veel op te steken van dit forum en hoop verder dat ik goed geholpen word, moest ik vragen hebben.

Eveneens geen probleem, zolang je maar geen spoonfeeding verwacht. :blush:

Veel plezier etc nog!
Link to comment
×
×
  • Create New...