Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Impocta


Impocta

Recommended Posts

Ik ben Impocta

Ik kom uit Leiden en ik heb les op het Stedelijk Gymnasium in Leiden. Ik ben een jongen van 16 jaar oud. Scheikunde is voor mij op het moment een eitje. Mijn pyro ervaring is slechts een paar rookbommen(ik kan weinig doen,omdat mijn ouders geen enkel vuurwerk buiten oud en nieuw toestaan) en perfectie van rookbommen is mijn voorlopige doel. Ik wil mij liever nog niet aan explosieven wijden, maar wellicht kom ik over een tijdje toch in de verleiding. Mijn hobby's zijn muziek(zang, fluiten, klarinet, drum), zeilen(scouting, vlettten), ook ga ik graag met kleine kinderen omgaan(op een een of andere manier vind ik ze interesant en vermaak ik me met het observeren).
Iedereen die ervaring heeft met rookbommen zou ik graag willen spreken. Iedereen die vragen heeft en denkt, dat ik ze kan beantwoorden mag me schrijven.

Impocta

Link to comment

Welkom op het forum.
Het is denk ik overbodig om te zeggen maar let zoiezo op je spelling en lees de regels.

Wat voor een rookbommen heb je allemaal gemaakt?
Er zijn redelijk wat posts over rookbommen en ook kun je kijken in gamekeepers database.
Ik zelf ben meer van de springstoffen en heb niet zo heel erg veel met pyro meer.
Het is zeker aan te raden om er eerst heel erg veel te lezen voordat je je aan explosieven waagt.
En daar ook het juiste materiaal voor te kiezen omdat er ook heel erg veel onzin op internet te vinden is (bijv. anarchist cookbook).
Maar iets als NC (nitrocellulose) is redelijk eenvoudig te maken en een eerste ervaring met nitraties opzich.

Ik wens je een goed verblijf op het forum, en stay safe!

Grtz user1

Edited by Guest
Link to comment

Ik heb een legendarische rookbom gemaakt met salpeter, suiker en parafine en ik laat momenteel vellen kassuiker drogen. Ik ben nog van plan om tests te doen met de verschillende vormen van omhulsels, omdat er voor mijn gevoel heel veel materie onverbrand/niet verdampt was en dus achter was gebleven.

Klopt het niet, dat ik mijn ervaring met rookbommen eigenlijk onder een rookbommen topic moet plaatsen en niet bij Ik ben... Of mag dat hier eenmalig, als starter? :blush:

Link to comment

Het is een deel van de introductie.
Dus ik denk niet dat iemand er moeilijk over gaat doen.
Maar inderdaad het hoort thuis in de rookbommen sectie.

Link to comment
×
×
  • Create New...