Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Oxidized


Oxidized

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Mijn naam is Oxidized en ik ben 18 jaar oud. Ik ben eerstejaars student Scheikundige Technologie.
Theoretisch en op het gebied van uitvoering en veiligheid kan ik me dus al een beetje redden :P.

Als Pyro ben ik pas 1,5 jaar bezig. Mijn ervaring is tot nu toe beperkt tot het maken van allerlei rookbommen en knaltollen.
Ik wil me nu met wat meer serieuze dingen gaan bezighouden zoals fonteinen, gekleurde rookbommen en fakkels, en later eigen vuurpijlen/raketten.
Tot slot wil ik me met HE's gaan bezighouden als ik een wat veiligere (lees: überhaupt een) werkplek heb geregeld.

Op de korte termijn zal ik niet al te actief zijn omdat ik het erg druk heb en ik allerlei spullen aan het bestellen ben. Over een tijdje horen jullie wel weer van mij...

Groetjes Oxidized.

Edited by Oxidized
Link to comment

Hey welkom, dan vind ik het maken van vuurpijlen wel wat eenvoudiger dan gekleurde rookbommen. stoffen voor gekleurde rook zijn moeilijk verkrijgbaar en vaak duur.

Voor vuurpijlen heb je alleen kaliumnitraat en suiker nodig of wat green powder.

Edited by D.L.
Link to comment

Dank jullie voor de reacties!

Voor vuurpijlen heb je alleen kaliumnitraat en suiker nodig of wat green powder.

Zo had ik er nog niet over nagedacht... ik heb nog niet echt naar pijlen gekeken, maar het leek me dat het lastig is om een degelijke vuurpijl te bouwen (de huls zeg maar).
Gekleurde rookbommen en fonteinen lijken me echter wel te doen; voeg wat koper(-verbindingen) aan je compositie toe voor een blauw effect,
of zink voor een wit effect, etc. Ik laat het wel weten als ik iets leuks heb gevonden :P.
Link to comment
×
×
  • Create New...