Jump to content
PyroForum.nl

25mm Id Bp Endburner


Recommended Posts

Vanavond nog enkele tests gedaan, maar omdat de 25mm ID coreburners niet naar wens gaan, heb ik voor de verandering maar 2 endburners gemaakt.
Eerst een 22mm ID BP endburner en omdat die het goed deed, ook nog een 25mm gemaakt.

De 1e :

  • 22mm ID (grijs elektra PVC)
  • Nozzle.......15 gram bentoniet
  • Venturi....4mm
  • brandstof..... plusminus 40 gram mealpowder
  • payload.... iets uit conventioneel stuk vuurwerk (niet bijzonder maar er moest wat op)
De 2e :
  • 25mm ID (grijs afvoer PVC)
  • nozzle.... 24 gram bentoniet
  • brandstof.... 65 gram mealpowder
  • venturi..... 5mm
  • payload.... 6,6 gram Flash
  • zie foto
De doorvoeren naar de payload: 5mm gaatje in de eindstop van bentoniet, daar mealpowder in geperst en het hele zaakje nog eens aangeramd.
De hoogte/afstand schat ik voor beide op 475 meter Edited by ener
Link to comment

Die vliegen lekker man! Topwerk! Welk gewicht aan payload kunnen die nou meenemen? Zou er al een 4" op passen denk je? :rolleyes:

Met de afstand tot de camera zal je er niet veel naast zitten btw. In moviemaker vind ik de delay tussen flits en knal 1,28 seconde, wat uitkomt op +- 422 meter. (uitgegaan van 330m/s geluid)

De echte hoogte is natuurlijk wat minder, want hij vliegt een beetje van je af. Maar dan nog zeker niet onder de 350m, en dat is érg netjes!

Link to comment

Hij kan in principe als ie recht omhoog gaat net zo hoog als "ver" komen.

Ik gebruik idd ook moviemaker om de exacte tijd te bepalen, bij de 25mm endburner kom ik op 1,36 sec.
Volgende keer maar wat meer brandstof erin :rolleyes:

Edited by ener
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...