Jump to content
PyroForum.nl

KNO3 + C


Nash123

Recommended Posts

Mijn ammoniumnitraat zit nu in de oven. Alleen nog een vraagje: Wanneer mag het eruit? ik heb een foto gemaakt om te laten zien hoe het er nu uitziet.

FF offtopic: hiet is nog gelukt ook om een foto toe te voegen. :D

Edited by sander13
Link to comment
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat kan ik zo toch niet zien? :D

De enige manier is om te observeren, door te letten op de punten die ik genoemd heb ik mijn vorige post. Desnoods kun je de batch steeds wegen. Het is klaar als het gewicht van je AN niet meer noemenswaardig daalt.

Link to comment

Leander: Jij had het over klonten dus ik dacht te laten zien of jij dit klonten vind. Ik heb het fijngemalen en laat het nu nog even in de oven staan. ik heb net ook weer geprobeerd om een fontein te maken maar ik krijg het niet aan met een lontje. dus betekent dit dat het nog te nat is? als ik een beetje met de brander aansteek gaat het wel aan en blijft het ook een stuk langer branden.

ps. moet ik een AN fontein aanstampen of gewoon los doen?

Link to comment

Sorry voor deze potentieel onaardige reactie.
Maar ga alsjeblieft eerst een wat scheikunde leren/lezen.
De meeste van je vragen zijn echt zwaar overbodig al dan niet al behandeld op dit forum.
Als je een beetje basis kennis zou bezitten dan zou je 9/10 vragen al niet gesteld hebben.
Ongeacht dat ik nu aan het spammen ben vind ik dat ook over jou afgelopen posts.

Link to comment
  • 5 months later...

Zoek even op de CIA method want dat is waarschijnlijk waar het hier om draait.
Grootste gevaar lijkt me oververhitting, dus als al het water weg is en de temperatuur sterk stijgt.
Daarom is het zoiezo beter om met alcohol te werken in dit geval.

Edited by User1
Link to comment

Ik heb het deze week geprobeerd, dit is wat ik heb gedaan:
20 gram houtskool van keukenpapier, gemaakt in een blik die op een vuur stond.
80 gram KNO3.
Water gekookt buiten op een elektrische kookplaat en de ingrediënten erin gedaan.
Toen bijna al het water eruit was gekookt heb ik een scheutje alcohol toegevoegd en dit verder laten uitkoken op een lage stand tot het een droog poeder was.
Dit poeder heb ik pulveron van gemaakt en het is echt snel, en dit zonder het gebruik van een kogelmolen.
Greetz.

Link to comment

Ik heb het ook wel eens met zwavel gemaakt, dat gaat ook heel snel maar ik denk dat de belangrijkste factor toch de houtskool is.
Probeer het eens met deze houtskool.
Ik heb wel een filmpje op mijn mobiel die zal ik zo snel mogelijk op de computer zetten.
greetz

edit : gewoon handalchohol 90% ofzo geloof ik.

Edited by sander 2el
Link to comment

De CIA methode is iets heel anders dan uitkoken van je opgeloste/gesuspendeerde compositie! Bij de CIA methode los je gewoon je KNO3 op in een minimaal benodigde hoeveelheid kokend water, waar je vervolgens airfloat houtskool en zwavel aan toevoegt. Daarna voeg je daaraan minimaal 2x het oplossingsvolume aan ijskoude aceton uit de vriezer. Hierdoor daalt de temperatuur van je oplossing zo drastisch dat bijna alle KNO3 in 1x uitkristalliseert in zeer fijne kristallen in/om je houtskool en zwavel suspensie. Daarna gooi je gewoon bliksemsnel alles door een filter en laat je het drogen, en voila, buskruit. Het buskruit dat je hiermee oogst is niet zo snel als de ballmill methode, maar werkt wel, mocht je geen kogelmolen hebben. Het is in ieder geval 10x sneller dan greenpowder.

Gewoon inkoken van je oplossing geeft veel grotere kristallen KNO3, en daarom trager buskruit.

Link to comment

Haha User1 daar heb ik ook aan gedacht, ik heb alleen geen kogelmolen.
Ik heb vandaag een nieuwe batch gemaakt maar nu met zwavel, verhouding 70:20:10.
Snel maar iets teveel vonken dus teveel houtskool gok ik.
Ik zal morgen een filmpje van mijn starmine maken als mijn pulverone gedroogd is.
Groeten.

Link to comment
Maar wat er dan extra bij komt is dat de kristallen van kaliumnitraat uit kristalisseren in de poriën van de houtskool. En daarna nog balmillen lijkt me wel snel buskruit geven ja.


Als je erna pulverone van maakt o.i.d. komt er als nog vocht bij. Stel (ik zeg stel) dat je KNO3 überhaupt zou oplossen in dat kleine beetje water wat je gebruikt om de binder te activeren dan betwijfel ik nog of het ook daadwerkelijk in de poriën bij C gaat zitten. Volgens mij is dat gewoon weer een van de zovele broodje-aap verhalen die op internet rondspoken.

Mocht er dan toevallig toch wat KNO3 in je C poriën gaan zitten dan wordt dat tijdens het ballmillen dr echt weer wel van af gemept hoor :lol:.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...