Jump to content
PyroForum.nl

nieuwe gebruiker


Noge

Recommended Posts

Beste forumgebruikers, ik ben een nieuwe gebruiker

Ik ben woonachtig in brabant
Even iets over mezelf ik ben 31jaar en al een jaar of 6 bezig met raketbrandstoffen.
Dit is naast vuurwerk en astronomie m’n grootste hobbie.

Verder ben ik lid van raketvereniging tripoli waar ze raketten lanceren op veelal vaste brandstofmotoren.

Ik ben meer bezig met rakettechniek dan met pyrotechniek maar ik denk dat deze 2 onderwerpen veel met elkaar te maken hebben.
Een raketmotor is eigenlijk ook een gecontroleerde explosie.

Ik ben veel bezig met de ontwikkeling van een goede vaste raket brandstof.
Raketmotors van bv. kaliumnitraat en suiker heb ik gemaakt en redelijke resultaten had ik met kn en epoxy.

Ik ben ook allerlei meetapparatuur aan het samenstellen om nauwkeuriger te kunnen testen.

Verder test ik ook veel nieuwe formules met als doel om een betere goedkope stuwstof te maken dit is heel moeilijk en tijdrovend.

Verder maakte ik samen met m'n broer en m'n vader(scheikundeleraar) nogal eens goede klappers voor oud en nieuw meestalbuskruit maar ook alluminium en kaliumcloraat werkte goed.

Verder ben ik blij dat deze site met dit forum nog steeds bestaat vandaag de dag is de regelgeving veel strenger dit hebben we aan idioten ,de vuurwerkramp en terrorisme te danken.
Als particulier mag je eigenlijk niet veel meer in huis hebben ,de kleine man wordt in nederland altijd gestraft.

Zeker als je bepaalde chemicaliën wil kopen is dit vaak lastig terwijl als je een bedrijf bent kan het ineens allemaal wel.

Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren.

Link to comment

Welkom! :P
Zo te zien heb je al heel wat ervaring, ik zie er naar uit om posts van je op het rocketry gedeelte van het forum te zien, aangezien je daar de meeste ervaring mee hebt.

Verder ben ik blij dat deze site met dit forum nog steeds bestaat vandaag de dag is de regelgeving veel strenger dit hebben we aan idioten ,de vuurwerkramp en terrorisme te danken.
Als particulier mag je eigenlijk niet veel meer in huis hebben ,de kleine man wordt in nederland altijd gestraft.

Zeker als je bepaalde chemicaliën wil kopen is dit vaak lastig terwijl als je een bedrijf bent kan het ineens allemaal wel.


Ja inderdaad, al kun je toch nog aan heel veel stoffen komen zolang je de bronnen ervoor weet te ontdekken. Maar hoe gaat dit nou bij een rocketry vereniging? Want ik kan me voorstellen dat jullie ook beperkt worden door deze factoren.
Link to comment

Welkom op dit forum ik hoop dat je een leuke en leerzame tijd hebt op dit forum.
Ik hoop dat je wat kunt leren van ons en natuurlijk wij ook van jou. Voor de rest had ik nog een vraagje?
Deed je bij dat kaliumchloraat/aluminium ook een lont met zwavel erin want dat is niet echt verstandig.


Voor de rest veel plezier!

Link to comment
Welkom! :P
Zo te zien heb je al heel wat ervaring, ik zie er naar uit om posts van je op het rocketry gedeelte van het forum te zien, aangezien je daar de meeste ervaring mee hebt.
Ja inderdaad, al kun je toch nog aan heel veel stoffen komen zolang je de bronnen ervoor weet te ontdekken. Maar hoe gaat dit nou bij een rocketry vereniging? Want ik kan me voorstellen dat jullie ook beperkt worden door deze factoren.


Je koopt bij zo'n vereniging alleen maar commerciele motoren zelf bouwen is er niet bij.
Ik ben toen ook alleen maar lid geworden om goed met motoren te leren omgaan vooral qua veiligheid.
Maar zelfs als je commerciele motors koopt hangen er veel regels aan vast om ze te kunnen gebruiken.
Onze vereniging worsteld hier nog steeds mee, er is soms bijna niet door de bureaucratie heen te komen.
Woonden we maar in amerika daar is dat allemaal niet zo moeilijk.

Welkom op dit forum ik hoop dat je een leuke en leerzame tijd hebt op dit forum.
Ik hoop dat je wat kunt leren van ons en natuurlijk wij ook van jou. Voor de rest had ik nog een vraagje?
Deed je bij dat kaliumchloraat/aluminium ook een lont met zwavel erin want dat is niet echt verstandig.
Voor de rest veel plezier!


We gebruikten een vertragingslont volgens mij wiseco ik weet alleen niet wat voor sas er in die lont
zat.
Ik was wel op de hoogte van het gevaar van kaliumchloraat en zwavel samen in een compositie.
Link to comment

Welkom! =]
Dat met zwavel uit visco kun je negeren hoor.
Alleen op het moment dat er oplosbare organische stoffen, vocht, zwavel en kaliumchloraat aanwezig is, dan is de kans op spontane ontbranding noembaar.

Dat beetje zwavel uit je lont dat het droge (niet hygroscopische) flash aanraakt kan nooit voor problemen zorgen. Echt niet.

gr,
Stijn

Link to comment
×
×
  • Create New...