Jump to content
PyroForum.nl

Posten


Guest Richard

Recommended Posts

Wat een leuke stimulans voor nuttige posts zou zijn is een pyro-contest, net als op APC.

Een wedstrijd per soort vuurwerk (shells, vuurpijlen, starmines, fontijnen, knallers, etc) en aan het eind van het jaar wordt de winnaar bekend gemaakt, evt prijzen (onsje german dark ofzo) zouden helemaal vet zijn.

Link to comment

Hmm, een wedstrijd betreffende een bepaald type vuurwerk of creatie zie ik wel helemaal zitten! Wel niet op jaarbasis dan, eerder een paar maand. De winnaar kan dan inderdaad beloond worden met een praktisch iets maar misschien ook met een custom usertitle onder zijn naam zodat hij het respect krijgt dat hij verdient. :P Zal het eens in overleg gooien met de rest.

Top idee!

Link to comment

In principe is het mij allemaal om het even, maar toch zijn er twee punten waarvoor ik mijn support nog uit wil spreken:

-Naar mijn mening is een gesloten HE sectie een must.

-Een soort 'wedstrijdsysteem' is minder essentieel, maar volgens mij wel een érg goed idee! Het boost de nuttige posts, is leuk en zal een enorme vermindering - danwel totale eliminatie - van de topics met 40 posts na een 'droogte' betekenen, omdat de 'droogtes' dan hopelijk helemaal verdwijnen. Het klinkt misschien een beetje overdone, maar een simpel maandelijks wedstrijdje kan volgens mij alle verschil van de wereld maken in de kwaliteit van het forum. :P

Link to comment

Het idee van een maandelijkse/jaarlijkse competitie vind ik erg goed, het lijd eveneens naar betere prestaties(waar het uiteindelijk om gaat op het forum) omdat meeste mensen willen winnen.

Moeten hier wel enkele regels voor veiligheid aan verbonden zijn(zodat niet iedereen "grooter=beter" gaat denken. Bijvoorbeeld: de ene he'er detoneert 200g ANFO en de andere 5kg NG.

Ontopic: verder ben ik het eens met woytek dan er voor ieder(die het nodig heeft) een faq zou worden gemaakt, zodat de informatie sneller te vinden is dan 40 pagina's door te lezen.

Groeten, Tom

Link to comment

Het lijkt me dat de wedstrijden niet over HE's gaan tommy :) (gevaren, aandacht vragen aan justitie :P )

Het lijkt me zowiezo beter om helemaal geen knalwerk wedstrijd te maken, ten eerste omdat alle camera's knallen anders opnemen, en zoals je al zei, mensen meer sas gaan gebruiken, wat natuurlijk de risicos aanzienlijk verhoogt.

Ik zie een sier wedstijd wel zitten, shell, fontijn etc.


Lttrrzz

Link to comment

Die "aandacht" komt er toch wel, alles wat de lucht ingaat wordt gezien/gehoort, shels maken lawaai etc.
het punt is dat er mindere maten van worden gebruikt. HE's dan maar niet maar een gewoone knaller tot 10-20g ofzo. nu worden er ookal filmje van gepost.

Dus als je die aandacht niet kan accepteren(ik neem aan dat iedereen geen aandacht van justitie wilt),dan kan je maar beter geen competitie houden toch?

Groeten, Tom

Link to comment

Als er al een wedstrijd zou komen, dan zou het ook eerder om siervuurwerk gaan. Daar heb je namelijk meer vrijheid in om creatief uit de hoek te komen imo en het is natuurlijk ook veel leuker te zien. Een degelijke pijl o.i.d. maken is ook iets moeilijker dan een degelijke knaller te maken en dat geeft je ook meer voldoening.

Natuurlijk wordt er dan ook richtlijnen vrijgegeven waarop gequoteerd wordt. En daar zal zeker niet bijstaan: des te groter, des te beter. Een simpele pijl met een kleine payload kan perfect zijn!

Maarja, dat is allemaal voor later. Graag dit topic nog schoon houden en terug te reageren op de initiële post.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...