Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben Tim


Tim1

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Tim en ik ben 16 jaar. Ik woon in Krommenie en en zit in vmbo-t 4 k ben pas net begonnen met experimenteren.


k heb kno3 ingedampt en nu heb ik kristallen wie weet wat ik nog meer met kno3 kan doen behalfe een rookbom maken.

alvast bedankt

groeten Tim

Link to comment

1) Welkom
2) Je post trekt op niks, een correcte spelling + hoofdletters aan een zin is een vereiste op dit forum!
3) Chemische formules worden met hoofdletters afgekort, gebruik van subscript voor korte veel gebruikte formules is geen verplichting maar wel aan te raden.
4) Wat je met KNO3 kan doen? Het forum staat vol met antwoorden! Zoek! Wij spoonfeeden niet graag.
5) Al dit tesamen wil dus zeggen: lees de regels en pas je snel aan of je gaat tegen warnings aanlopen!

Link to comment

Hey

Wat vinden jullie van het idee dat ik mijn eigen hulzen heb gemaakt van normaal A4 printer papier (3 vellen opelkaar met hobbylijm op elkaar) en met houtlijm en watten de stop heb gemaakt.

Gaat dit werken denken jullie?

groeten

Tim

Link to comment

Welkom!

Ik weet niet wat je met een huls wilt doen, en al helemaal niet met eentje van papier gemaakt, dit zou ook niet gaan werken omdat ze gewoon niet sterk genoeg zijn!
Met AN (NH4NO3) kan je namelijk géén knallen maken (op HE's na dan).

Verder lees de regels even, heb fun :)

Jurrrrr

Link to comment
Welkom!

Ik weet niet wat je met een huls wilt doen, en al helemaal niet met eentje van papier gemaakt, dit zou ook niet gaan werken omdat ze gewoon niet sterk genoeg zijn!
Met AN (NH4NO3) kan je namelijk géén knallen maken (op HE's na dan).

Verder lees de regels even, heb fun :P

Jurrrrr



Michien een betje domme vraag maar als ik er bijv. buskruit in doe moet ik dat dan heel strak in die huls doen of moet het er betje los in. En hoeveel gram gaat er meestal in?? :)

alvast bedankt.

Tim

Gebruik gvd nu eens de zoekfunctie! Er is 3 keer gezegd dat je eerst moet zoeken en dan pas vragen, nog slaag jij erin om vragen waarvan het antwoord zo makkelijk te vinden is gewoon in je voorstel topic te blijven stellen. Dit is echt je laatste kans, je hebt al 1 warning en als je zo blijft voortdoen worden het er snel meer!
Link to comment

Welkom Tim1,
ik raad je aan wat rond te zoeken en te lezen, als je steeds vragen stelt en anderen moeten antwoorden heet dat spoonfeeden, het wordt verwacht dat je zelf ook gaat zoeken.
Dan... Met ammoniumnitraat zul je niet snel een knaller maken denk ik, misschien wel in bepaalde composities met koolstof.
Maar ik raad je toch aan met rookbommen te beginnen, zo leer je eerst een beetje de stof ammoniumnitraat kennen.
En als je kalkAMMONSALPETER indampt is dat geen kaliumnitraat, het is dan trouwens nieteens ammoniumnitraat, aangezien je het eerst moet filtreren voor je het indampt. Na het filtreren heb je al een ammoniumnitraat oplossing, als je het dan indampt heb je ammoniumnitraat.
Ik hoop ik je nu genoeg heb geholpen en dat je nu zelf verder komt.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...