Jump to content
PyroForum.nl

Hallo Allemaal


Artemis

Recommended Posts

heb wel ervaring met vuurwerk maken maar begin niet aan de gevaarlijke bommen voordat ik meer kennis heb opgedaan


Als je denkt met zout en tandpasta een explosief te kunnen maken heb je nog een héle lang weg te gaan. Daarbij doet niemand hier aan 'bommen', bommen zijn om te doden of te vernielen. Iedereen die dat flikt zien we hier liever niet.

en had laatst een KAS Suikerrookbom op school afgestoken met 2 vrienden van me waardoor we tot 5 uur op school zaten


En terecht vind ik.

Welkom verder, ik hoop dat je je energie wat meer kwijt kunt in theorie, verantwoordelijkheid en veiligheid voordat je verder gaat. De meeste mensen zijn wat te overenthousiast op jouw leeftijd. Zorg dat je eerst wat meer kennis op doet op die drie punten.
Link to comment
  • 2 weeks later...
Als je denkt met zout en tandpasta een explosief te kunnen maken heb je nog een héle lang weg te gaan. Daarbij doet niemand hier aan 'bommen', bommen zijn om te doden of te vernielen. Iedereen die dat flikt zien we hier liever niet.



Met ''Bommen'' bedoel ik natuurlijk een knal, niet een of ander TNT geval maar een kanonslag ofzo

en met dat Tandapasta ik had het gehoord en vroeg het me af (of mag dat niet)

ik wil niet arrogant doen maar ik zei toen ik me voorstelde dat ik meer kennis ga opdoen en dit is een van de manieren er van en ik had gelezen in een topic dat als je iets vraagt dat je dan het zo moet doen'' zou iemand dit....'' en dat heb ik gedaan

en wat die rookbom betreft die was amazing :D
en was het waard om te zitten
Link to comment

Welkom op het forum :wink: , en om je direct wat te leren:

Een kanonslag, vlinder of nitraat, al dan niet zelf gemaakt noem ik geen bom, ik noem dat meer een knaller of iets dergelijks, als je een bom wilt zou ik eens kijken The fat man plutonium based kernbom, of een waterstof bom, een bom is een (massa) vernietigingswapen. Je hebt ook nog explosieven, zoals C-4 (om maar iets bekends te noemen) dit wordt gemaakt om relatief kleine dingen op te blazen of kapot te maken/forceren, normaliter niet gebruikt om (grote hoeveelheden) mensen te doden. En dan heb je nog de dingen die jij bedoelt, dat zijn mengsels in een buis die door de druk opbouw uit elkaar knallen op dit forum doorgaans 'knallers' genoemd.

Btw, heb je die rookbom IN school laten afgaan, of op het schoolplein ofzo, Als geintje is het wel gaaf natuurlijk. Het brengt wel enorm veel risico's en kansen op schade met zich mee, er ooit aan gedacht dat mensen in paniek raken of verstikken en idiote dingen doen door bijvoorbeeld het gebouw uit te springen en daarbij ook nog door een ruit heen gaan.Er had ook permanente schade is door de warmte, rook of water kunnen zijn, dit had je (tien)duizenden euro's kunnen kosten, mits het binnen was geweest, op straat/buiten had het ook enorme schade kunnen zijn maar dan wordt het weer een enorme lap tekst (wat een gewoonte bij mij is).

Groeten,
NG

Link to comment

het was buiten in het fietsenhok(is een open dingetje)
het waaide aardig hard dus de rook bleef niet hangen
en mijn school is maar 2 verdiepingen hoog en omringt door bosjes (Zachtere landing)

in school heb je echt lef voor nodig :D

met de term ''Bom'' heb ik het over knallers :P sorry voor de onduidelijk heid zal em gelijk editen

en dat gedoe over een ''bom'' waar het voor is wist ik al :D

dus die hele lap tekst was niet nodig

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...